Bruksvallarna dag 5-Josse spårar själv och tänk på detta vid en olycka!

Jag vill ju gärna köra Mittåkläppen i år med, fast det är massor med snö. Mina skidkolegor avrådde mig,”håll dig nere i dalen, uppe på fjället får du spåra själv”.

Ser ni spåren? Det gjorde inte jag! Ibland var det snö upp till överknäna!

Ser ni spåren? Det gjorde inte jag! Ibland var det snö upp till överknäna!

Jaja, det blir väl jobbigare,men jag ville ändå, det är väldigt rofyllt att bara nöta på själv med sina egna tankar uppe på berget. CGMen börjar bli gammal och tappar täckingen hela tiden när jag kör. Det är svårt att motivera sig själv att äta  var 20 min när jag inte alls vet vad bs är- och med vinden vinande ORKAR  jag bara inte gräva fram bs-mätaren ur linnet tre lager in. Således kör jag 22 km skidor och komer in till lunch med ett bs på 18 ….suck!

Precis när jag ska gå och äta lunch, är inne på rummet i 10 minuter, ringer telefonen. Det är min kompis Reine.

”Jag har trillat och blöder i ansiketet, vet inte om jag kan ta mig tillbaka själv”. Jag ställer frågor, var är du,[Funäsdalen] hur mår du, [kall]var har du ont [läppen] osv och går sedan upp till receptionen som sätter Reine kontakt med fjällräddningen.

Smart av Reine att ha med sig en fullladdad telefon. Om du gerdig ut för att träna själv, berätta gärna för någon om var du tänker ta vägen. Det var tur attt det ”bara” var minus 7 dagar, i fredags när det var minus 31 grader vore risken för förfrysning betydligt större.

Nu har jag packat ner en sak till nästa skidresa och det är ett 1a förband. I somras lärde jag ju mig den hårda vägen att 1a förband ska alltid vara medpå cykelturerna, men har inte skänkt det en tanke vid skidåkning.

Under eftermiddagen körde jag 13km spåret och fick ihop 22+16 km. Trött och stel satte jag mig så igår på bussen för att åka genom natten ner till Helsingborg. Eftersom jag blivit låg i två nätter och för att jag tyckte att jag förtjänade det så hade jag med mig en påse chip som kroppen glatt tuggade i sig- men blev ändå låg i morse!

Idag har jag jobbat, ikväll tvättat för i morgon är det dags för SUNNE!! WOOOHOOOO!  Imorgon förmiddag åker jag återigen 65 mil norrut för att delta på Novonordisk Ski Team diabetesträningsläger. Mer om det i morgon!

Kommentera

