Bruksvallarna dag 2 – ”världsproblem och blodet sprutar

Har du inte bra teknik får du ha något annat? Orden är Johan Olsson. Johan Olsson är en rackare på att åka skidor, han har kört Vasaloppet på drygt 4,5 timme . Johan kör för IFK Helsingborg och har tydligen finns det en annan skidåkare som har samma namn och vunnit VM på 5milen….;)

Ifks Johan sa idag” Har du inte teknik får du ha något annat”. Jag har pannben. Det hjälper mig just nu för jag krigar mot mitt lår. Under långdistnansträning verkar det som det alltid är något som strular, är det inte för kallt är det för varmt, det är skavsår, låret är stelt, det är svårt att få fram något ut fickan . Ett litet litet problem i vardagen blir till ett världsproblem. Om allt annat funkar så är bs fel….

Lorentz Söderhjelm, vallaexpert och mina Madshus

Lorentz Söderhjelm, vallaexpert och mina Madshus

Idag har det varit tvärtom, jag har haft sex i timmar! Var ? I Bruksvallarna så klart! Jag hade nämligen 6,0 i bs i 2 1/2 timme under förmiddagspasset!! WOOOOHOOO! Jag ökade basalen enligt tips från Stig och åt 2 skumtomtar var 20 min. DET FUNKAR! Det funkar kanon under själva passet, till lunch hade jag dock 16 och under eftermiddagspasset låg jag något under , runt 4 för att efter  avslutat pass på 4 timmar stiga till 20 vid middagen. Jaja, känns bra att jag hittat ett sätt att äta kh och träna och åtminstone då ha bra bs.

När jag skulle duscha insåg jag att infusionsetet inte var kopplat ( vilket kan varit orsaken till mig höga stigning)

I duschen lossar infusionsetet, gjorde ju inget jag skulle ändå byta. Går ut duschen och torkar mig och inser att det är blod på handduken. Jag  tänker, ”jag har ju inte slagit mig” och torkar mig en gång till. Då upptäcker jag hur blodet väller ur där infusionsetet satt. Jag blir rätt stirrig för det bara rinner ner over magen. Jenny, som jag bor med, som är diabetessjuksköterska sager till mig att ta på kallt vatten och trycka till. Hon ordnar förband och blodflödet lugnar sig,

Jag kan fortfarande inte fatta varför det vällde ut!

Dagens pass 19,5 + 30,5 = 50 km

2 thoughts on “Bruksvallarna dag 2 – ”världsproblem och blodet sprutar

  1. Va du alltid skall vara en drama queen! 😉 Är lite avis på er att jag inte följde med iår! Saknar lugnet och maten…
    Dock slipper jag vakna av din cgm stup i kvarten för att du är hög /låg 😉

    Är lite nyfiken på hur det gått för Jenny med skidorna som hon lånat av mig. Har hon lyckats kalibrera vallazonerna?

Kommentera

