Josse testar ”nytt”, infusionset, cykelmeck och äter Low Carb pasta

”Du ska alltid kolla så nålen är längre än slangen” sa Carl och vinklade ”glasspinne”infusionsetet så jag kunde se lite bättre.

Igår hjälpte Carl mig med mina cyklar,(det är hög tid att jag lär mig fixa en punka själv, dessutom skulle jag byta däck så jag får ett sk trainerdäck, som gör att jag kan cykla inomhus på en ställning.)  Jag har fått utskrivet ett gäng ”glasspinnenålar” som jag inte använder och efter jag vet att Carl använder dem tog jag med dem till honom. Men det slutade med att han övertalade mig att behålla dem. Det finns en fördel med glasspinnen, som är en sned plastnål. Det går att se genom ett litet plastfönster om slangen är inne i kroppen. Således kan man se om slangen är på väg att glida ur, vilketn jag vet både vården och Rubin har sagt till mig.

Ok Carl, jag lovar, jag testar en glasspinne tilli övermorgon när det är dags för nålbyte. 🙂

wpid-DSC_1374.jpg  wpid-DSC_1378.jpg

Innan jag åkte hem bjöd Carl på köttfärssås och pasta. ” Du ”sa jag, ”jag vill inte ha pasta, för jag mår illa av den snabba blodsockeruppgången  även om vi tar en timmes promenad efter maten.”

Har du testat denna sa Carl och plockar fram Björn Ferrys ”Low Carb” pasta ; Innehåller: Sojaprotein isolat, äggvita, ärtprotein, vetemjöl, veteprotein, vetefiber, stabiliseringsmedel (guar gum).

Näringsinnehåll per 100g:
Energi 324kcal,
protein 60g, kolhydrater 14g, fett 3g, kostfiber 8g.

Näringsinnehåll per portion (46g):
Energi
149kcal, protein 27g, kolhydrater 6g, fett 1g, kostfiber 4g.

Low Carb Pasta

Jag tycker den är äcklig sa Carl, ska vi inte ta färsk pasta istället? Men jag ville gärna testa  Low Carb pastan och det fick jag. Jag kan väl hålla med om att den inte var överdrivet god,men ååååååhhhh så gott ändå att äta köttsärssås med pasta. Jag har ätit pasta typ 3 ggr sen maj 2010 för jag stiger och mår dåligt  av det. Men denna var perfekt, jag tog tom lite för mycket insulin och ficka dricka ett glas möjlk senare på kvällen!

Kommentera

