Är Josse sund eller galen….går det att åka skidor på 2 cm snö?

Ibland skriver jag att jag är galen som ger mig i kast med olika utmaningar. Då får jag ”skäll ” av Alvar, han säger ”Josse, det är inte galet, det är sunt att idrotta. Alla människor borde idrotta och för oss som diabetiker är det också bra. Det du gör är sunt”

Då har jag varit sund ikväll för det började snö i eftermiddags så jag tog fram ”fulskidorna” från 1998, vallningsfria och har kört 4 km ikväll på Helsingborgs gator. Jag skriver gator för där var det mest snö……….

Under dessa 40 minuter ( nä det går inte fort när man måste LETA snö!)  sjönk mitt bs från 14 till 3,0 men jag vet varför, var hög efter jobbet pga fika och tog insulin samtidigt som jag gick ut. Men om drygt en vecka ska jag köra skidor på RIKTIG snö. Woooohooooo!

Efter passet blev det lite coreövningar, allt för lårets skull.

"fulskidor"

”fulskidor”

2 thoughts on “Är Josse sund eller galen….går det att åka skidor på 2 cm snö?

  1. Vad andra tycker och tänker, speciellt soffpotatisar som knaprar dillchips, är helt ointressant. Nu hoppas vi på mer snö. 🙂

Kommentera

