Bästa (diabetes) investeringen hittills i mitt liv-Selma Spa Diabetesträningsläger

Tänk er ett träningsläger för diabetiker typ 1! Tänk er ett läger där du möter andra diabetiker och får individuell experthjälp av Sverige bästa diabetologer!  Det var min dröm, drömmen som blev sann och nu har det gått ett år.

För ett år sen kom jag till Sunne Spa och det bästa med lägret, förutom att jag fick lära mig mycket om träning och diabetes typ 1, hur jag ska tänka för att behålla stablit bs under längre träningspass, så fick jag en ny vän. Veronica.

Veronica som jag sen åkte till England med och deltog i Animas Sport Weekend i England. Träningslägret i England var mycket större, tror vi var 50-60 personer, på Sunne var vi 15.

Veronica och jag mötte Paul och Simon i England  och vi bestämde oss för att haka på vår/mitt livs utmaning- att cykla från Bryssel till Barcelona- vilket vi gjorde, jag tog vägen via sjukhuset i Saarbrucken…….

Jaja, när jag nu ser tillbaka på förra året så började allt med de de där fyra dagarna på Selma – Selma har gett mig flera vänner till som det är jätteskönt att utbyta träningstankar med. Det var även i Sunne jag började med mina skumtomtar.

Så gillar du att träna och vill ha hjälp, anmäl dig till nästa Selma Spa läger som går i maj- det kan vara ditt livs bästa( diabetes) investering!

 

Veronica och jag på Animas Training Camp

Veronica och jag på Animas Training Camp

Kommentera

