Alvars råd; Josse du får inte bli beroende av CGM:en

Häromdagen pratade jag med Alvar; han tränade skidåkning…på SNÖ! Lyckost!  Jag frågade bekymrat om han hade CGM på sig och jodå, det hade han ju.” Åhh vad bra ”sa jag ”då blir jag mycket lugnare för din skull.”

Alvar skrattade åt mig och sa, ” ja du Josse, tänk om jag inte hade haft någon CGM”- Alvar är grym, han kan åka skidor en hel dag och bara kolla CGMen vid något enstaka tillfälle.

Det vågar inte jag, jag kollar ofta på den när jag tränar. Jag insåg när Alvar sa att jag inte fick bli beroende av CGM  att det är jag redan!!!

Alvar sa ” Du borde leva några veckor utan CGM. HUUUUU hemska tanke tänker jag! Eftersom detta fantastiska hjälpmedel finns och jag är så mycket lugnare och tryggare med det vill jag inte vara utan det mer än max ett dygn- om jag måste. Men Alvar är klok- han har som vanligt rätt- han tycker jag ska träna mer på att känna efter hur kroppen känns så jag kan brytamitt ”beroende”.

Idag blev det ett corepass ( bs steg men det var nog för jag hade ätit soltorkade tomater innan) och igår blev det rullskidor i en dryg timme 8 låg stabilt på mellan 6-8) Jag vill ha snö NU!!!!

Dags att byta rullskidsspetsar!

Dags att byta rullskidsspetsar!

Kommentera

