Svårt att känna av låga värden? CGM och Animas Vibe räddar mig !

Har du ibland svårt att känna av om du är låg? Välkommen till klubben…….

Idag när jag skulle hämta min bästa träningskompis från djursjukhuset kom jag in till receptionen viberarade plöstsligt pumpen. (Min sensor trodde jag var totalt död igår men när jag skulle lägga mig ville den plötsligt kaliberaras och så funkade den perfekt fram till 10 tiden idag. Jag kommer inom ett dygn så jag lät den sitta kvar. ) Bs 2,6!!  Det är ju inte så bra att köra bil då!!  I jackfickan hade jag Gluco Tabs som jag tryckte i mig, i väntan på att allt skulle bli klart.

I förmiddags körde jag rullskidor, ” tyvärr ” hittade jag lite skumtomtar( läs 8 stycken) precis innan jag skulle sticka ut och det känns inte bra att rulla iväg med bs på 18. Därför blev det insulin med penna före passet och 50 min efter passets slut hade jag 6,6 så det var ju bra. Under kvällen har jag inte haft någon täckning men så plötsligt pep pumpen igen! När jag kollar bs har jag 2.9!!

Pumpen ville nyss kaliberaras men då fick jag sensorfel 0 vilket innebär att det står ERROR så NU  är det dags att byta sensor!

Min slutsats är att även om CGM visar ??? så piper den och får täckning om jag blir riktigt låg!  Det känns trygg, det är dock, enligt min erfarenhet , bara i Animas Vibe detta sker, stand alone fortsätter att visa ???.Någon annan som har samma/annan erfarenhet?

Min bästa träningskompis är nyopererad

Min bästa träningskompis är nyopererad

3 thoughts on “Svårt att känna av låga värden? CGM och Animas Vibe räddar mig !

Kommentera

