”Just idag är jag stark” – samtal från Anders Gyhlenius

Ni minns väl Anders, min vän som sa ”lyckliga du har ju bara sockersjukan”?

Precis när jag skulle rusa ner till mitt ”power”pass ringde mobilen ”Just idag är jag stark” och en stor bild på min fantastiska vän Anders Gyhlenius dök upp. (Anders har just idag är jag stark som signal på sin telefon, så jag har lagt in den på honom)

”Hur mår du” sa Anders, det säger han alltid. HUR MÅR DU  sa jag. Anders får just nu strålning för att cancersmärtorna i ryggraden ska minska.  ”Det vet jag inte än” sa Anders, får man trettio behandlingar kan man få trettio olika resultat.

Hur är det med din sockersjuka frågade Anders vidare. Jag muttrade att just nu är mitt lår och ett svullet knä mina största problem . HA sa Anders, du är ÖVERTRÄNAD!. Det finns nog bara två personer i världen som får kritisera mig hur mycket de vill…och jag fortsätter lyssna, Anders är en av dem. Den andres namn börjar också på A , jag tror ni kan gissa vem det är 🙂

”Jag ville bara önska dig gott nytt år”, om vi inte hörs innan sa Anders.  Gott nytt år själv Anders och jag hoppas du kan finnas kvar här den 24 februari, då åker jag Öppet Spår ( Vasaloppet fast en vecka tidigare) för det finns ingen på jorden jag hellre vill kämpa för än för dig!

Passet då?  Jo, jag gjorde ett powerpass på 45 min och sen ett spinningpass på 45 min och bs började på 10 och slutade på 14……hur det känns i kroppen? Fråga mig i morgon!  😉

På bilden nedan visar Anders stolt upp sitt får från Gotland, som han fick som någon utmärkelse när han gjorde lumpen. Anders visade mig fåret då vi diskuterade våra militära bedrifter.

image

Just idag är jag stark -Kenta
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer

Kommentera

