”Josefin skulle åka upp lite spår” sa radioprataren P4 Radion Kristianstad….och julklapp till Alvar

image

…….efter inslaget när jag körde rullskidor i förmiddag. Det är uppenbart att jag måste vara mer tydligt för de personer som inte lever i min idrottade diabetesvärld!

Idag när jag körde rullskidor mellan 10-12 lyssnade jag på Radio Kristianstad och lyssnarna uppmuntrande att ringa in och berätta vad man gjorde så här på julafotns förmiddag.  Jag ringde in och berättde att jag tränande inför Öppet Spår som jag ska köra för  Team Novonordisk, ett diabetes typ 1 lag. Jag ville också hälsa till alla diabetiker typ 1 som ”kämpar” med julen och att hålla ett bra bs, framför allt alla barn!

Nä jag hoppas att jag inte ska ”åka upp lite spår” den 24 februari  utan jag ska köra ÖPPET SPÅR som är en del av tävlingarna under Vasaloppsveckan. ÖS är en exakt kopia av Vasaloppet men det går en vecka tidigare. Varför, jo för att tack och lov är Vasaloppet så populärt så det finns två dagar till att åka skidor på – samma 90 km !

Alvar fick en julklapp igår med posten med ett rim ;

Om du har rätt nivå

kommer du att susa förbi och alla klår

om du denna bär när du kör Öppet Spår

Någon som kan räkna ut vad han fick?

GOD JUL!

Kommentera

