Glömt diabetesprylarna hemma? / 4000 meter

wpid-DSC_1242.jpg

Ska vi köra trappan sa Johan ? Vi hade nyss kört 10 x 50 meter i bassängen så jag frågade vad han menade. Jo 9x 50, 8 x 50, 7 x 50, 6 x50 osv…

Har du någon gång glömt dina diabetesprylar hemma eller delar av det? Idag när jag simmade hade jag sjunkade bs och passet tog över två timmar. CGM funkar inte när jag simmar i bassäng så jag ville kolla bs var 20 min. Tyvärr gick inte det för mian stickor i mätaren tog slut. Har du hamnat i samma situation? Det fick bli clementin och Snickers istället.

I somras, dagen före midsommar, som jag firade i Falköping, insåg jag att jag inte hade med mig varken stickor eller tillräckligt med insulin. Ovanpå det hade jag bara med en bsmätare som strejkade.  Tack och lov för att apoteket i Falköping var så fantastiska så de hjälpa mig ändå. En olycka kommer sällan ensam så givetvis hade mina recept gått ut med !   Men det trixades och fixades så jag kunde cykla tillbaka de tre milen med både insulin och stickor.

Alla har inte lika mycket tur som jag. Igår försökte en diabetsmamma förtvivlat få ut ett infusionset till sitt barn men apoteket sa blankt nej för det fanns inget recept på just den nålen. Jag tror inte det finns någon diabetiker som tycker det är kul att försöka få tag på infusionset en lördag kväll. Det är ju inte direkt så att vi tänker ha det som julprydnad eller hur  ?

Vi fixade simpasset, det tog tid , bs direkt efter passet på 4000 m låg på 6,1, känns bra dagarna före jul!

One thought on “Glömt diabetesprylarna hemma? / 4000 meter

Kommentera

