Byte av pump…och suverän support av Rubin Medical

Min pump, som jag skrivit tidigare, gillade inte att simma i Söderhavet, det kom fukt innanför displayen. Nu har jag fått och installerat den nya. Henrik påminde mig om att flytta alla inställningar, ställa in basalen ( jag har 8 olika värden under ett dygn!)   l lördags hjälpte Veronica mig att sätta en ny sensor( jag har ju min på baksidan av armen, lite meckigt att sätta den själv. I förrgår skulle jag så koppla CGM till den nya pumpen. Den pep snabbt”sändaren utanför området”. Det är ju samma felkod sim när jag simmar!!! Jag pratade med Henrik och han trodde det var fel på min splitter nya pump, så i går morse ringde jag Eva på Rubin. Kontoret öppnar kl 8 och jag undviker att ringa på jourtid. Det är SUVERÄNT att det finns support dygnet runt, men det var ju knappast akut att CGMen inte funkar. Mitt stand alone funkade ju. Rubin är snabba så igår kväll hade jag fått låna en ny pump för att kolla om jag fick samma felmeddelande. Jag aktiverade pumpen och fick samma felsvar!!!! Hmm, det vore ju väldigt osannolikt att det är fel på två pumpar! Det vore mer troligt att jag gjort fel. Plötsligt inser jag att jag blandat ihop serienummer på sändaren!!  Jag provar att slå in rätt serienummer och…..talala! Nu funkar det! Vad pinsamt, nu får jag berätta för Rubin att deras produkter funkar hur bra som helst! Det är ju å andra sidan bra att man kan lite pp produkterna. Det är ju mig det är fel på,jag har ju diabetes typ 1 …..;-) Det är ju fredagen den 13 december, med glädje minns jag fredagen 13 sep, det var då jag cyklade från Grenoble och CGMen första gången indikerade svagt batteri,men den dog ju inte förrän på sin 1årsdag 🙂

Imorse hade jag 1,7 när jag skulle på Luciakonsert, en snäll kvinna gav mig en lussekatt,hade en gel själv. Nu är bs 8,8 med dubbelpil uppåt…  Så nu väntar jag på rekylen…..
image

Nya pumpen nederst, kolla noga så ser ni vattendroppar i den översta.

Kommentera

