Josse simmar i Söderhavet- vad är poolbike?

Ljuset väcker mig, utanför hör jag vattnet klucka. klockan är 5.20 och jag går ut, sanden känns sval under mina fötter och det har regnat under natten. Solen har gått upp men gömmer sig bakom molnen och på andra sidan vattnet ser jag Tahiti skimmra i morgonljuset. Det ljumna vattnet möter mig, jag vadar ut, sätter på mig simglasögonen och sträcker ut i vattnet. Under mig breder en ny värld ut sig och jag tar ett simtag och njuter. et till och ett till och jag crawlar på. Vid vartannat simtag möts jag av en klarblå himmel och en kaskad av glittrande vattendroppar.  I nästa simtag ser jag under ytan,  värld  under vattnet, fiskar, färgglada koraller och fiskar. Vattnet är lätt strömt och jag glider framåt med lätthet, när jag tittar upp ser jag en regnbåge sträcka ut sig över ön Moorea och dess over water bungalows. Jag simmar vidare och njuter av att botten skiftar i koraller, fiskar och olika havsturkosa och blå färger i nästan 70 minuter till. Vilken bra start på dagen!

När jag har simmat klart möter jag en man som stället ut cyklar i havet! Har ni hört talas om poolbike?  Hur kul som helst, som spinning fast i vattnet. Jag får prova,jättekul! BS är konstant högt, gick ut i morse på 10.5 och har 12,5 när jag har simmat klart.

Poolbike - senaste inneflugan i Söderhavet!

Poolbike – senaste inneflugan i Söderhavet!

 

Pool bike under vattenytan

Pool bike under vattenytan

 

One thought on “Josse simmar i Söderhavet- vad är poolbike?

Kommentera

