Flyga med diabetes typ 1 och Josse landar i Pippi Långstrump land

I lördags  morse körde jag så från Alvar och hans familjs hem, som nästan ligger i Norrland söder ut till Arlanda. När jag kollade bs precis innan satte mig i blien hade jag 22 och Alvar sa lugnt” Josse nu börjar du nog få lite adreanlin inför resan”. Nä jag kan inte ha 22 sa jag och kollade igen 16. Nåja, jag var i allafall inte låg…och bs sjönk inte heller….. Trots mycket mycket mer insulin än normalt, förhöjd basal och extra sprutor hade jag ett bs på 15-20 i Los Angeles ett dygn senare med.

Efter 28 timmars flygning landade jag i går morse, lokal tid, på Tahiti, Franska Polynsien, Söderhavet. Det var inte förrän i går eftermiddag som jag fick ner bs  och det tack vare en simtur ! Åhh vad skönt det var att röra på sig och simma längs med revkanten, så mycket roligare att sitta på omgivningarna i havet än i en bassäng.  Nu är det frukost! 

Kommentera

