årlig C-peptid

Nu ska jag cykla iväg och kolla min C-peptidstatus på sjukhuset. En gång om året gör jag det, dvs kollar om jag har någon egen insulinproduktion kvar. Teoretiskt sett borde den vara död eftersom jag har diabetes typ 1 i mer än tre år. Till frukost har jag ätit bananpannkaka, sött jordnötssmör och grädde och redan innnan frukost hade jag ett bs på över 18 och nu är jag HIGH. Pumpen är bortkopplad för en timme och nu jobbar min kropp för fullt för att hitta något eget insulin i min kropp. Behöver jag säga att jag känner mig som jag ätit tre julbord på raken, ni vet så där  plufsigt rödmossig?? HHUUUU!

Jag återkommer med provresultat!

3 thoughts on “årlig C-peptid

  1. Väntar med spänning! Dock finns det ju olika sensitivitet på labbapparater.. ett negativt svar utesluter inte att det finns några enstaka tappra betaceller kvar (som teoretiskt kan få en chans om man på något sätt kan stoppa immunförsvarets attack mot dom).

Kommentera

