CGM-sändare på väg att dö och fördelen med morgonpass!

Imorse körde jag rullskidor. Det finns, för mig, två fördelar med att gå upp klockan 5 och ut och rulla.

1) Mitt bs är som mest stabilt på dygnet på morgonen.Mitt fastevärde brukar ligga rätt stabilt innan jag äter frukost och jag fått en bolusdos insulin.

2) Det är inga bilar ut runt 5.30 så även de stora gatorna är i princip tomma!

Bs har mycket riktigt legat fint, ut på 9,9 och 1,5 timme senare har jag 8,5. Däremot pep pumpen ganska fort om mig idag och jag fattade inte varför förrän jag fick fram stand alone systemet-SÄNDARE  SVAGT BATTERI och i pumpen stod det BYT CGM-SÄNDARE……. Nu är min CGM  defintivt inne på sista svängen,å andra sidan har den gått över garantitiden, som är 6 månader med över 5 månader! 🙂

IMG_0268

 

 

2 thoughts on “CGM-sändare på väg att dö och fördelen med morgonpass!

Kommentera

