Lakritsmjölk

Mina inlägg brukar ju handla om träning, men nu vill jag dela med mig av ett infall från i morse. Jag kände för varm choklad till frukost vilket jag brukar göra på kakaopulver och lite stevia men den var slut. Istället hittade jag mina lakrítspulverburkar, den enda från Lakritsfabriken och den andra har jag köpt i Danmark, i orten Tre Kroner utanför Roskilde.  Det funkade utmärk att göra ”lakritsmjölk” och blodsocket låg stabilt och fint både en och två timmar efter frukost. 🙂 (Idag var det vilodag)

11 lakrits

 

3 thoughts on “Lakritsmjölk

Kommentera

