Var ha insulinpump under träning?

November. Rullskidor i regn…åhhh vad mysigt…..NOT.  Jag hann köra cirka 300 meter inna jag kände hur fötterna blev alldelles blöta och vattnet från vägbanan skvätte upp på ryggen! Men skam den som ger sig, det blev en 21 kmrunda med bs som började på 12 och sjönk stadigt så efter en timme tog jag fyra SKUMTOMTAR och låg på 5.9 vid passets slut. Jag har en rad uppsättning av bärsystem till pumpen och Medtronics sele är en favorit vid vinterträning som rullskidor, skidåkning och vinterlöpning. Då har jag pumpen utanpå understället. Pumpen ligger i en vadderad sele och jag sätter den på magen så jag kan dra fram pumpen vid behov. Eftersom den ligger mot magen kan jag känna av vibrationerna från CGMen.

Min sköterska har skrivit ut Medtronics sele trots att jag har en Animas Vibe pump

Min sköterska har skrivit ut Medtronics sele trots att jag har en Animas Vibe pump

Kommentera

