Världsdiabetesdagen 2013, Malmö stadion klockan 14.30…..

……sitter jag och klurar på just nu, hur jag ska lägga upp min presentation och vad jag ska säga.Jag har bara 15-20 min på mig och det är viktigt att vara tydlig och samtidigt ska föredraget helst vara intressant med! Men jag tror jag har hyfsat koll. Välkomna !

Idag har jag cyklat, igår var jag hos Henrik på Fysiomedicnska kliniken i Malmö och han brukar fixat till mina benproblem. Han hittade tre låsningar i ryggen på mig och både strechade, slet och drog och idag känns det lite bättre, dock inte bra. Jag cyklade min Sövderunda, dvs samm runda man cyklar på 1/2 Ironman Sövde. Skillnaden var att jag idag cyklade i regn och småblåst samt grådimma och jag cyklade ett varv, mot tävlingen som är  tre varv och förhoppningsvis fint väder! (Det var Sövde 1/2Ironman jag gjorde sommaren 2012 och fick ett bs på 25 och kom på så sätt i kontakt med Alvar.) (På vägen hem pep CGMen och jag trodde jag har hög och det regnade så jag orkade inte dra fram den…..vilket jag borde gjort för jag var låg! Däremot har jag satt min CGM  att pipa redan vid 5 för lågt värde för att kunna ta justera i tid. Det förutsätter dock att jag kollar på CGMen…

Däremot ska jag hålla föredrag på måndag för Rotary dvs män mellan 40-70 som INTE  har diabetes. Det ska vara i max 15 min och handla om mina idrottsutmaningar. Men hur sjutton gör jag det intressant? Tips  och ideer mottages tacksamt!

Sövdesjön, här lärde jag mig att simma och här tränar jag på våren inna det blir tillräckligt varmt i havet.

Sövdesjön, här lärde jag mig att simma och här tränar jag på våren inna det blir tillräckligt varmt i havet.

7 thoughts on “Världsdiabetesdagen 2013, Malmö stadion klockan 14.30…..

  1. Karl-Lars är mycket intelligent. Man skulle kunna säga: Karl-Lars for president och då utan att vara det minsta sarkastisk. 😉

Kommentera

