Moderator åt FBgrupp för barn och ungdomar? Smirnov x 4

”Hon är inget barn men en aktiv kvinna med sunda värderingar” – ÅÅHHH vad glad jag blev!  I förrgår var jag nämnd i en tråd på Facebook gällande en ny grupp för barn och ungdomar med diabetes typ 1. En sluten grupp för dem där de kan bolla sina tankar. En mamma föreslog mig som moderator och det gjorde mig väldigt glad att hon helt spontant föreslog mig. Det finns ju så många barn och ungdomar som kämpar med sin diabetes, som måste ”slåss” ännu mer än vi vuxna. Det kan vara fördomar, jobbig omgiving som skola och kompisar som inte förstår. Återigen tror jag mentorskap är så viktigt. I en sluten grupp för barn och ungdomar tror jag okså det är viktigt att vara tydlig med vilka vuxna som är inne i gruppen och vem vi är- en liten presentation av oss helt enkelt. I detta fall kanske det kan vara en fördel att INTE  vara förälder?

Igår på rullskidsträningen steg mitt bs sakta men säkert under tvåtimmarspasset, från 10 till 14,5. Vi hade teknikträning och jag sa ” ska vi göra en Smirnov”? Nä sa Christian, jag tycker du ska göra fyra Josefin” En ”Smirre” har i detta fall inget med alkohol att göra utan med Vladmir Smirnov. Det är en stakövning där du står still på skidorna och bara diagonalstakar. Det är jättejobbigt för magen och sidorna och när Christian sa så tänkte jag ” Klart att jag ska!” och kämpade mig upp för backen , 300 m lång 4 ggr. 🙂 Det känns så bra att klara av något, framför allt som jag tycker att jag är klen i armarna!

Jag frågade Göran,(minns ni honom som fick mig att göra Border to Border?) och han skulle göra B2B i mars. Han ville ju inte i fjol för han skulle gå i pension och för att han sa att han inte var tränad tillräckligt. (Sanningen visade ju sig senare vara att han inte tyckte  JAG var tillräckligt tränad. Det fattade dock inte jag utan åkte själv….) Ja sa han , jag åker om du åker……….och jag vet inte! Mitt största prio just nu är att få ordning på mitt lår så jag kan träna alla grenar med bra kvalité.

Visst vore det kul med ett nytt skidäventyr? Denna magiskt vackra natur...å andra sidan vill jag ha nya utmaningar- svårt!

Visst vore det kul med ett nytt skidäventyr? Denna magiskt vackra natur…å andra sidan vill jag ha nya utmaningar- svårt!

2 thoughts on “Moderator åt FBgrupp för barn och ungdomar? Smirnov x 4

  1. Men tänk att dom ord jag sa hamnade här 🙂 och roligt att du vart så glad men jag tycker de att du är sund kvinna med bra värderingar och förståelse för sjukdomen , så jag tror att du om någon skulle kunna ge våra barn ett bra synsätt på sina sjukdomar, och hopp om en bra framtid …kram

    • Tack Christina, det skulle vara jätteroligt att få vara moderator! Som sagt tror jag det är viktigt att visa vem jag är och varför jag som vuxnen är på sidan så barn och ungdomar känner förtroende. Ha en bra dag 🙂

Kommentera

