”Du måste lyssna på din kropp”

……”och det gör man ju aldrig” sa Robert.

Idag och igår har jag simmat med en grabb (ja, man då, han är visst över 40 !) som jag träffade i simhallen igår.
Han har simmat länge och förhoppningsvis kan vi köra lite kvalitétspass ihop i höst och vinter. Jag har ju konditionen och han tekniken så vi kan nog hjälpa varandra.  Idag körde vi 10 x 50 m, jag körde med dolme och paddlar för att avlasta benen. Bs var perfekt, simmade i 45 min och bs låg på 5.9-7.2! GULD! När jag har bs mellan 5,5-8 får jag ett bra flyt. Eftersom jag har pumpen i lårväska under baddräkten är det för långt till CGM:e på armen, men det funkar ok att träna utan CGM , jag vet att jag inte sjunker ( i bs) i bassäng.

Robert sa så för jag har ont. Ont i min vad när jag går och ont i mitt lår när jag cyklar på vanligt cykel till jobbet. Inte bra, inte bra alls. Jag tror jag överansträngde mitt onda ben i söndags. Nu tänker säkert du att varför är jag så dum så jag tävlar fast jag inte är tränad? Jo, min kärlek till löpningen och Anders leende när jag sprang förbi honom gör att det är värt det! Anders tyckte det var jättekul att heja fram oss och han heja på allt och alla och de löpare som kände igen honom hejade så klart tillbaka!

5 thoughts on “”Du måste lyssna på din kropp”

  1. Det var därför jag skrev ”byta ut” och inte ”lägga till”. Du hinner väl med att byta ut, eller hur? 🙂

    • Frågan är bara vad, simma måndag, cykla tis, rullskidor ons, löpning (om jag kan tors) simma eller rulla fre och längre pass på helgen alt vilodag fredag, inte lätt men visst har du rätt Karl -Lars!

  2. Jag har fått lära mig att om kroppen ska orka med att prestera, oavsett gren, så är styrketräningen absolut där man börjar och sen underhåller denna under ”off-season” så att säga. Har man överflödiga kilon så är det också vettigt att göra sig av med så att kroppen slipper släpa på dessa, allra mest i löpningen. Jag vet inte om du går på gym men där finns oftast duktiga PT som kan hjälpa till med planering och målbilder. Kör hårt. 🙂

Kommentera

