Evening riders- hur ändras en inställning?

Bild

På bilden ovan breder Skåne snart ut sig framför våra fötter. Vi är uppe på Glumslövs Backar och istället för att köra innåt landet, som vi gjorde, hade jag hellre fortsatt till Malmö för att överraska två vänner. Problemet är att ingen av dem hade blivit ett dugg förvånad om jag hade cyklat till Malmö ! Därför lät jag bli 🙂

 

Bild

Min skugga i nattmörkret

Ibland blir det inte som man tänkt sig!  Idag har jag cyklat ( jag jag är verkligen helt galen i cykling) med ”mina vanliga grabbar” dvs jag är hemma i Helsingborg och jag har ju inte cyklat på hemmaplan sen i augusti. Dessvärre lyckades jag glömma min bs-mätare hemma tack och lov  hade jag både pump och CGM i stand alone system med mig, så jag fick kolla på dem. Det skumma var pilarna indikerade på att jag hade ett bs på mellan 2,6 (!!) till 6 under hela passet, trots att jag åt både banan och och tog en gel och 1/2 bar. Jaja, kul var det, pratade bla med en läkare som jobbar på akuten i Helsingborg. Personen ifråga ställde frågor om min pump och om cyklingen.Den läkaren vill jag hamna hos om jag råkar ut för en olycka- som hade bra koll på läget!

Jo, jag tror att det går att ändra sin inställning till träning, träningsmängd och på samma sätt ändra sin inställning till diabetes typ 1. Det var bla därför jag testade att cykla långt i söndags, skulle jag uppfattade det liak jobbigt som innan mHealthcyklingen? Jag tyckte det gick lättare i söndags och det tror jag har med min mental inställning att göra- det är ju fortfarande lika långt, 167 km är 167 km, även om det var väldigt platt.  Eftersom jag har gjort något svårare tidigare så blev det lättare nu. Mn kompis Helena som jag har ”doggat” med hoppas jag nu har en annan inställning till sin diabetes mot när vi träffades. Genom att gå långa hundpromender har hon fått ner sitt bs, fått motivation att jobba mer med sin diabetes ( inte mot) och nu ska hon få pump också.  Hon går fortfarande samma sträcka med sin hund, men jag tror hon tycker det är betydligt lättare nu! Stämmer det Helena?

Kommentera

