Att trösta och att bli tröstad och peppning så klart!

En av ”mina” diabetesbarns mamma smsade mig i morse ”är du vaken, kan du prata?” Jag ringde upp direkt. En nål hade hamnat snett och gjorde ont. ”Gjorde jag rätt?” ”Ja du gjorde helt rätt.”

Det är så skönt att veta att det finns andra personer som förstår och finns där när man har frågor, undringar eller är ledsen. Mitt sms till Avlar den där fredagnatten för ett par veckor sen var liknade, 00.30 smsar jag ” Är du vaken, kan jag ringa? Jag kräks” Lika fort som mitt diabetesbarns mamma fick ett samtal av mig idag fick jag svar från Alvar. Självklart kunde han inte göra ett dugg åt min situation, men han fanns där och lyssnade och det räckte för att jag skulle må lite bättre.

Åter till mitt diabetsbarn; smärtan försvann efter ett tag men självklart är det jobbigt för alla. Då är det skönt att kunna ringa någon.

Under senaste veckan han jag fått några mail från personer som har frågor om långdistansidrott- jättekul! Då kan jag ju faktiskt ha nytta och vända diagnosen till något postitivt.

För min del är det vilovecka som gäller, jag cyklar till jobbet, 2 km varje rikning, det räcker för närvarande! Det är inte så mycket att blogga om dock! Men till helgen hoppas jag att jag kan komma ut lite på cyklen, det var magiskt väder i Helsingborg i helgen, åtminstone för årstiden, + 14 gr och sol och i princip vindstilla.

Är det något ämne som ni tycker jag ska skriva mer om -meddela mig gärna.

Vilovecka innebär att jag " bor" i kompressionsleevs

Vilovecka innebär att jag ” bor” i kompressionsleevs

2 thoughts on “Att trösta och att bli tröstad och peppning så klart!

  1. Vilka sköna skor du ser ut o ha på bilden :)! Har funderat på att skaffa ”tå-skor” -något du rekommenderar? Finns det någon fördel med att ha ”compression sleeves” jämfört med vanliga kompressionsstrumpor? 🙂

    • Hej! Jag tycker tåskor är sköna och har dem på mig mycket sommartid- jag springer dock inte i dem. Jag har både sleeves och strumpor, fördelen med sleeves är att jag fick ha dem när jag gjorde Kalmar Ironman- man måste vara strumplös.:)

Kommentera

