mHealth dag 13 Berga-BARCELONA!!!!!!

När Vernonica och jag får banprofilen för sista dagen får vi en chock- vi trodde det skulle vara en lätt dag. Men det är 145 km lång och ”rolling” dvs upp och ner upp och ner även om jag ska köra från 702 m över havet ner till 33 så är ”klättringen” 1661 meter även om
”neråtkörningen” är 2330 m, hänger ni med?

Eller om jag säger så här, det skulle bli ytterligare en slitig dag! Vädret var dock perfekt, sol och vindstilla. Dagen började med en backe och jag ringde till Anders Gyhlenius och sa, ”nu får du hålla mig sällskap här uppför backen.” jag berättade om mitt nederlag, så som jag uppfattade cyklingen igår.Aanders, som aldrig brutit någt av sin 800 lopp sa, ”vi får se om det tar mig av banan på Lidingöloppet i år. Då får jag också veta hur det känns”. Jag hoppas Anders slipper få uppleva den känslan!

Före första kontrollen vid 50 km hade jag tom orkat cykla med Team Ublox (schweiziska ,supervältränade grabbar som agerar som bergsgetter typ) i drygt en mil och kunna ligga lite på rulle. Skönt! Bs  var först under kontroll med förhöjd basal men efter första stoppen steg jag och fick ta bolus som sen gjorde att jag sjönk, så hade det varit rätt många dagar.  Värmen började bli påtaglig, 25 grader och jag kände att jag drack för lite och alla mil började kännas rejält, framför allt i benen. Jag trodde frösta att lunchen skulle vara vid 90 km,med det var EFTER 90 km, dvs vid 122 km. Det är ju helt galet, man tittar på klockan/km visaren och inser att nu har jag ”bara” 60 km kvar. Det är ju som mellan Malmö och Helsingborg! Inte skulle jag få för mig att cykla den bara sådär rakt upp och ner för att se fram emot att äta lunch!

Team Blood Glucose SWEDEN, Veronica, Fredrik och jag vid sista lunchstoppet

Team Blood Glucose SWEDEN, Veronica, Fredrik och jag vid sista lunchstoppet

Till slut, runt kl 14 och det  är 30 grader framt kommer jag fram till lunchstoppet som jag kastar mig mig, för kl 15 måste vi vara på ett berg utanför Barcelona, Tibidabo och det är 6 km stigning från 130 m till 450 m.  På vägen upp tittar jag ut över det spanska landskapet och bestämmer mig för att stanna och ta ett foto. Precis när jag har gjort det och vänder mig om det jag har Fredrik (som LÄSER KARTAN och trampar LÄTT samtidigt!) är på väg att cykla rakt in i mig. Fredrik, AKTA  skriker jag och han titta upp från kartläsningen och hinner precis veja undan! Vad jag skrattade och han sa förlåt och fortsatte läsa kartan samtidgt om han cyklade uppför berget!

Plöstligt är jag där och kan lyfta min cykel över mig själv med utsikt över Barcelona! JAG FIXADE DET!

Behöver bilden någon beskrivning?!

Behöver bilden någon beskrivning?!

2 thoughts on “mHealth dag 13 Berga-BARCELONA!!!!!!

    • Tack, det var en härlig känsla att cykla sista biten uppför berget och se hur Barcelona och havet bredde ut sig framför cykeln! Nu har jag abstines och vill cykla men jag tvingar kroppen att vila. Idag har jag simmat 30 min för helt still kunde jag inte vara. Hoppas att vi ses i höst, jag får planera in en resa till Öen.

Kommentera

