mHealth dag 10 Florac till Castres, Frankrike-Är 20 mil lagom?

Min chef brukar säga att 20 mil per dag är lagom att köra. När jag inte tränar eller tävlar så jobbar jag ju på speicalistresebyrån Tour Pacific. Så om ni vill åka till Seychellerna, Maldiverna, Australien , Nya Zeeland eller Söderhavet är ni välkomna att kontaka mig!

Idag har jag kört 20 mil…..jag började 8.10 I morse från Florc med att cykla rakt upp på berget, Col De Perjuret där även Tour de France går. Eftersom jag åt croissant, nutella, yoggi och kiwi till frukost och sen skulle cykla så tog jag tydligen för lite insulin. det ledde till att jag blev hög även om jag cyklade uppför och hade sedan ett bs på 18-22 i flera timmar. Suck!  Här reagerar alla olika, men jag kunde knappast sätta mig ner och vila utan det var bara att bita ihop och forsätta.

Det regnade, blåste och var allmänt jobbigt, tuft att veta att jag skulle köra 200 km idag. Till slut kom jag ner för de första berget, stannade vi ett museum i berget på vägen och ledde in cyklen och frågade efter toan. Du måste ta ut cyklen sa damen. Det går inte sa jag , jag vågar inte lämna den. Till slut fick jag ta med mig den in och sen köpte jag en flaska jordgubbslikör som jag stoppade I bakfickan på jackan tills jag fick syn på en följebil. Eftermiddagen blev en lång seg historia, jag har kämpat i vinden, mestadels själv och var inte klar förrän 20.20 ikväll.

Det blev en liten dejavu för när jag ledde in cykeln kom jag rakt in i receptionen som ledde ut i matsalen så alla började klappa för jag var sist in. Det påminde mig om mig 86 km i Finland!

Det var inte så många som körde full sträcka idag, det var knappt hälften som körde samtliga 200 km. Jag blev glad när jag fick beröm av Fredrik som är en ”riktig” cyclist – inte en wannabie som jag!

Imorgon ska vi cykla upp i Pyreneerna, tydligen är det mycket brantare än Alperna!!

IMG_1278

bild från igår, på väg ut I varmare väder

bild från igår, på väg ut I varmare väder

4 thoughts on “mHealth dag 10 Florac till Castres, Frankrike-Är 20 mil lagom?

  1. Hej! Vad hände med LCHF-tänket? Den ”frukosten” står man inte sig på speciellt länge. Har ni ingen kock med så att ni kan få ordentlig ”träningsmat”. Gröt, omelett och några skivor bacon borde väl man kunna få? Och andra sidan; funkar det för dig att äta sådan mat så kör på. Ha det gött 🙂

    • Hej! Nej, bra frukostar har det varit dåligt med, varken bacon, gröt eller omelette har funnits, bara croassinater och kaffe! Mycket frusterande för bs blir ännu svårare att reglera. Jupp det var bara att bita ihop, bättre än inget. Jag har ätit en sisidär 4-6 snickers/Lion/mars per dag med, så det var lite fett med.

  2. Du är en kämpe Josefin!
    Det som hände när du blev hög är inte ovanligt. Ligger sockret upp mot 15 och du pressar dig l backe eller högt tempo driver adrenalinet upp sockret ännu mer. När man sedan kommer in vanligt ”arbetstempo” går det sakta ner igen. Håller med att långa kolhydrater är bra att bottna med. Gröt är inte helt fel.
    En vecka på Fiji efter det här är du värd, eller hur Tour Pacific.

    • Hej! Tack! Jag trodde jag förberedde mig bra med klungkörning men när jag kom ner blev jag rädd och har kört själv.Det tar ju mer energy. Bra frukostar har det varit ont om. Mycket crossianter och ingen bacon, gröt, ägg eller omelett. Men det gick! Men visst, cykla med ett bs på over 15 är ju som att cykla i sirap och när jag sen hoppar mellan 3 och 15-20 två ggr per dag blir det ju inte lättare. Skam den som ger sig!
      Jupp, Fiji eller Cook vore underbart, men är väldigt nöjd just nu ändå over att vara i Turkiet!

Kommentera

