mHealth dag 9 – vältränade ben- Pierrelatte-Florac, Frankrike

 

Sorry, nätet är för slött för att lägga upp bilder på!

Jag är trött! idag har vi cyklat 151 km  och äntligne har det varit varmt, riktigt varmt, jag har kört i mina trikläder. I morse rullade jag ut ur Pierrelatte genom Provance upp mot Gorges du Verdon and Pont D`Arc.  Naturen påminner jättemycket om Western Australia mellan Perth och Darwin där jag åkte med buss 2005. Men det är mycket roligare att cykla! Gorge som jag nog snartst skule översätta med ravin, var magnifik och solen värmde skönt och jag fick bra tryck i benen. Några Berggetter gick över vägen och vi fick några fina fototillfällen. Jag har kört själv idag med,  Vernoica körde främst igår i en klunga där några välte med skruppsår och brytna revben som följd så jag kör helst själv.   Idag har jag verkligne njutit av cyklingen, mycket tack vare det fina vädret.

Vernoica och jag har jättekul när vi bor ihop, en morgon vaknade hon av att jag dansande ej påklädd till ”Wake me up” och en annan morgon såg jag hur hon fixade ögonfransarna med en ögonböjare, åhh vad vi skrattade.

Ibland blir jag trött och då piggar jag upp mig med att titta på ben , om jag ser några, cyklister har fantastiskt vältränade ben . Dagarna går och jag kommer in i vissa rutiner, upp på morgonen, duscha( är ofta jättesvettig under natten trots att jag inte är låg, klä på sig, väcka Vernoica, äta frukost, sätta sig på cyklen, cykla, äta, kolla bs och när jag kommer fram slappar jag lite, får massage, kollar näte,t sen middag kl 20 och därefter blogga om uppkopplingen funkar…..

Nu blir det till att lägga sig tidigt, i morgon ska vi cykla 198 km och det kommer bli en LÅNG TUFf dag med många backar och dåligt väder……..men gemenskapen är är magiskt, underbart att umgås med idrottare och diabetiker typ 1 som alla delar samma mål – BARCELONA!!

One thought on “mHealth dag 9 – vältränade ben- Pierrelatte-Florac, Frankrike

Kommentera

