Dag 8 mHealth Vorleppe-Pierrelatte, Frankrike- fredagen den 13 /Dexcom

Det första jag såg imorse på Facebook  var att min kompis Mattias hade skrivit” idag är det fredagen den 13″……vad skulle hända idag då?

Äntligen har vi sol igen och vi började cykla på flacken I morse, drygt 20 km. Jag åt pannkakor och toast och eftersom kroppen igår fick börja med att cykla uppför och det nu blev 25 km på flacken steg bs till over 15..

Jag höjde basalen  och när jag började trampa i backen så börjande CGMen och pumpen att pipa. Jag tittade ner på stand alone systemet som jag har på ramen och såg något om batteri. Men det var inte förrän jag tittade i pumpen jag såg vad som håller på att hända ” Sändaren har svagt batteri, byt sändare”!

Fredagen den 13 var det ja! Nu tänker ni att jag tycker att jag har otur men det har jag inte, jag har tur! Sändaren granartitid gick ut 1 juni, eftersom den är 6 månader och jag började med CGM 1 dec. Den har alltså hållt i nästan 3,5 månader utöver garantin! YES! Däremot fick jag svaret på varför jag har haft ??? under de senaste dagarna.

Tänk att denna lilla grå manick har kunnat ändra livet så totalt för mig!! Det är väl helt fantastiskt?

Halvägs upp i backen mötte jag några kanadenare, Megan, Eric och John som körde MC och vi började pratas vid. Det visade sig att Johns syster är diabetiker och ska få pump på måndag ,60 år gammal, haft diabetes sen hon var 10 år. De fick min mailadress, kan vara rätt skönt att veta att man inte är ensam vid pumpinstallation.

I nästa backe mötter jag 57årige Bernard, en fransman på väg till dotter som han cyklade 110 km enkel väg för att träffa. Vi började snacka, jag frågade varför hanhade cykelhjälmen i korgen och när han inte hade något bra svar på det tyckte jag han skulle ha den på huvudet. Vi fick trevliga 1,5 cykling ihop, trakten runt Grenoble är känt för valnötter och lavendel. så han berättade om omgivningarna. Han höll på med massor av idrotter och döm om min förvåning när han berättar att han har åkt skidor genom Finland för 20 år sen. Bernard hade gjort Border to Border!!!!

Idag har jag ätit 20 jelly beans, 2 kakor, 2 mars, 3 x 600 ml 8 % sportdryck, lunch i form av ost, salad, korv, rödbetor, äpplekaka och ost. Lite chip, några små ”lion” bars, typ 20 gr styck har också gått ner. däremot tror jag att jag fortfarande äter för lite!

I morgon ska vi upp i bergen till Florac, ska bo på ett av Lance Armstrongs favorithotell tydligen. I morgon blir det ”bara” 148 km, men stigningen är nästan 1100 m…….

Det blir helt absurt när jag tanker på det, kroppen kommer in i en form av lunk och jag orkar mer och mer för varje dag. I morgon ska vi cykla uppför i 45 km, det kommer ta flera timmar och ändå ser jag fram emot det! De första dagarna var jag totalt slut på kvällarna, det är jag inte längre, skumt!

Bernard, 57 år som kört border to border!

Bernard, 57 år som kört border to border!

fantastiska vyer

fantastiska vyer

 

Kommentera

