Dexcom G5 / hur ska jag orka 154,10 km i morgon?

Min bakdel INNAN cyklingen börjar..., missa inte G4 (grå)OCH G5 (svart) på vardera arm

Min bakdel INNAN cyklingen börjar…, missa inte G4 (grå)OCH G5 (svart) på vardera arm

WIIIHIII

Vi är i Bryssel!! Dagen har varit så roligt, så fylld med all förväntan! Underbart kul för mig att träffa min ”soul mate ” Paul, vet inte hur många gånger vi kramats idag och även att få träffa Fredrik från Malmö som jag pratat med i telefon men inte träffat tidigare. Som vanligt är männen i majoritet, vi är mindre än 10 % kvinnor. Cyklarna kom väl fram och vi bor på ett 4* hotell i central Bryssel som heter Thon Hotel ([tonfisk].

Vi har varit på genomgång och om jag bara slipper få ont så kommer detta blir hur kul som helst! Vi har fått bs-mätare, engångsinsulinsprutor från svenska Daily Dose, cykelkläder och framför allt en Sony Xperia S dvs en smart phone.  Veronica bara skrattar åt mig, min mobil är nästan fyra år gammal och jag fattar verkligen INGENTING. Men jag lär mig, jag har lyckats lägga in tre kontakter ikväll, visst är det imponerande 😉 ? (Gissa vem)

Mobilen har en app som vi ska lägga in alla värden samtidigt som vi bär DEXCOM G5.  G5 är kopplad till mobilen och vi kan således avläsa våra glukosvärden i mobilen!! Visst är det COOLT?  Vi är ju redan i framtiden, åtminstone känns det så.

I morgon blir det fotografering och sen ska vi få poliseskort ut ur Bryssel, det blir det enda tillfället som alla 70-80 cyklister är samlade.  Det blir häftigt, sist jag var med om en poliseskort var 1996 i Marocko när jag sprang militära VM i terränglöpning där.

Nu är det sängen som gäller, jag har inte tänkt än på hur jag ska fixa att cykla 154 km i morgon, det är ju en HALV VÄTTERN! ..och detta är FÖRSTA dagen av 13!! Jag får återkomma om det, just nu ligger bs på stabila 9.3.

BS-mätare från Roche, Daily Dose, Dexcom G4 och Sony Xperia

BS-mätare från Roche, Daily Dose, Dexcom G4 och Sony Xperia

 

13 thoughts on “Dexcom G5 / hur ska jag orka 154,10 km i morgon?

  1. Hej! Har du instagram så man kan följa dig där? Kolla in min isåfall, camillabarrborn heter jag där. Bor i lund. Jag har själv köpt mig en Dexcom G4 eftersom jag minskat min stress för vad mitt blodsocker ligger på eller om det sjunker. Vad är G5?! Ny sensor eller en app?

  2. Underbara snälla Josse, hur har du fått tag i en g5? Jag bara MÅSTE få tag i en till min dotter! Berätta hemligheten! Var den så bra som jag hoppas?

    Trötta nattkramar från en mamma som borde sova men istället kramar en g4a.

    • Hej! G5an finns inte än, det var en forskningsstudie jag var med i och i fjol trodde Dexcom att det skulle ta 2-3 år innan den finns på marknaden. Vad är det som du är ute efter för funktion som du inte tycker g4an har?

      • Hej

        Möjligheten att se dotterns blodsocker på distans, vore guld om hon ska sova över hos kompis. Hon är sju år.

        Jag vet att det funkar med g4 om man använder nightscout, men jag är inte tillräckligt tekniskt kunnig.

        vad är det som gör att det dröjer tror du?

      • aha, spännande. Dock har dottern omnipod, så då blir det ju lite dubbelt.
        Ska till dia-teamet i nästa vecka, ska grilla dem på alternativ då. 🙂

  3. Aha, de har lite kvar att jobba på alltså

    Bra att de väntar med att släppa ut den på marknaden innan den funkar

    Ha det bra i vintersolen. 🙂 Tack för snabbt svar!

    • Ja de har de. Däremot kan jag varmt rekommendera Menarinis produkt nedan , som du kan få av vården, som ett komplement till Dexcom. khttp://shop.menarinidiagnostics.se/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=66&virtuemart_category_id=1an jag

  4. Vi har omnipod, så då blir det kanske lite dubbelt med en extra mätare, men vi ska till dia-teamet nästa vecka, jag får grilla dem då på alternativ. 🙂

Kommentera

