Dag 1 Bryssel-Ardennerna -morgontankar om hästar!

Vad tänker ni på när ni hör ordet ardenner? Jag tänker på åskan, för när jag var en 10-12 år slog blixten ner i granngården hemma, den 21 april. Det vet jag, dels för jag har ett JÄRNminne och för min bror fyller år då. I granngården fanns åtta ardennerhästar som tack och lov blev räddade när blixten slog ner i logen.  Jag minns att min bror fick prinsesstårta, hemgjord av mamma.

Ikväll kommer jag ha en association till – för dagens mål 154 km bort är Ardennerna!  Klockan är 6.12, jag har varit vaken en stund och alla intryck sköljer över mig . Jag försöker tillämpa  en Dale Carnegie (ledarskap och kommunikationsutbildning som jag gick 2008 i jobbet) VAD OROAR JAG MIG FÖR MEST OCH VAD KAN JAG PÅVERKA;

  1. Största oron är skav och ont i sittbenen. Genom att byta sadel har jag flyttat smärtan/det som gör ont från att vara framtill till att vara på sittbenen dvs det ben som ”tar emot” när du sitter ner. LÖSNING: cykelsalva
  2. Mitt knä, som strular till och från sedan före debuten, dvs jan 2010,ibland känns ingenting, ibland svullnar det upp. LÖSNING: kinesisk tape
  3. Blodsocker hur ska jag göra för att få ett stabilt bs med god energi? Idag kommer jag att testa att göra som jag brukar, dvs äta relativt fet kost, ägg och bacon till frukost, frukt och nötter och annan varm mat. Tydligen ska vi ha matstopp VARANNAN timme! Jag tror inte jag behöver det, det brukar jag inte göra. I Finland körde jag ju så sakta ibland att det tog 3-5 timmar mellan kontrollerna……LÖSNING: kolla bs minst 1 ggr/h ( vilket också önskas i en studie som jag är med i) och äta därefter.

Det ska bli mycket intressant att se hur kroppen kommer reagera på 13 dagars 6-10 h ,träningspass per dag! Finland var ju 7 dagar, men kyla och tror jag en lägre intensivitet gör utgången annorlunda.

Dags att äta frukost, min swimrun kompis Daniel hade lagt upp ett citat på sin FB-sida som jag hoppas han tycker är ok att jag lånar. Pannben är nog ett nyckelord idag!

Kan dessa ord lyfta mig idag tror ni? JOSSES JÄRNVILJA!

Kan dessa ord lyfta mig idag tror ni? JOSSES JÄRNVILJA!

 

 

 

 

 

 

6 thoughts on “Dag 1 Bryssel-Ardennerna -morgontankar om hästar!

Kommentera

