450 km skidor genom Finland eller 2100 km cykel genom Europa???!!!Vad är mest GALET?

Vilket är jobbigast?  450 km skidor låter ju helt GALET, det är som att köra skidor mellan Göteborg och Stockholm!!! Eller från ryska gränsen till svenska genom Finland……. och det klarade jag ju, jag som kommer från södra Skåne och inte ägde ett par skidor i sep 2010! Men 2100 km på cykel låter så vansinnigt mycket!!!!! Det känns bättre om jag tänker på den engelska distansen, 1300 miles. Eller vad tycker ni?

Ikväll har jag sett 3e delen av ”En klassiker ”på tv. Idag var det Lidingöloppet.Jag har skrattit och jag har gråtit med Anders och Kalle, som jag bägge träffade i förra veckan. Dessa herrar roar sig just nu kungligt på min bekostnad- de undrar hur lik jag kommer vara en babianrumpa den 18 september…….

Ibland tänker jag att ” jaja, det är ju bara att fortsätta nöta, fortsätta med den idrott man håller på med. Oavsett om det är Lidingöloppet och det värker i vaderna, om det är kylan i Finland eller om det är en stel ställning på cykel så gäller det att bita ihop”. Men 2100 km……….vad har jag gett mig in på ???

Vernoica sa häromdagen ” Vi har åtminstone varandra” . Ja det har vi, jag hoppas på kraft även från er! En pappa sa igår när jag höll mitt föredrag i Katrineholm, ” vilken är din nästa utmaning och hur hittar du dem?”.

De brukar trilla in i min väg på ett eller annat sätt. Just nu klurar jag på om jag trots att ska springa Lidingöloppet. Varför? Jo för att det är en så rolig gemenskap och jag skulle gå gärna vilja se Anders gå i mål på ytterligare ett Lidingölopp. Kan Anders kan jag, lite så typ. Hmmm jag får klura på det, jag kommer hem dagen innan, men sånt brukar lösa sig.

Idag har jag joggat 8 km och nu blir det nog ingen mer träning före torsdag. Imorgon ska jag få hjälp med mig cykel och på tisdag kommer Veronica. Nu gäller det att ladda mental och omge sig med människor som kan stötta och hjälpa mig fram genom Europa! Jag hoppas jag hinner prata med Alvar och killen som ska hjälpa mig i morgon är duktig på cykling så han har säkert några tips med.

Ni får mer än gärna peppa oss under vägen, via Facebook, bloggen, sms ,mail, allt ! Nu börjar paniken sakta men säkert stiga, vad har jag och Veronica gett oss in på?????!!!

Mina nya hjul, cykelväska, laddat USPminne och så klart, SKUMTOMTAR

Mina nya hjul, cykelväska, laddat USPminne och så klart, SKUMTOMTAR

Skumtomtar? Jupp, de är med!!!

5 thoughts on “450 km skidor genom Finland eller 2100 km cykel genom Europa???!!!Vad är mest GALET?

  1. Det där kommer ni klara av efter mycket blod svett och tårar! Jag kommer hålla tummar och tår för att er resa går så smidigt som möjligt.
    Och på frågan vilket som är mest galet så måste jag säga cyklingen 🙂

    • Tack Mackis! Blodet klarar jag mig helst utan, men svett och tårar funkar- jag laddar hemma med EN KLASSIKER på SVT. Varför är cyklingen värre? Jag minns hur jag tänkte att du var ju en BLÅDÅRE när du skulle köra ÖS och VL under en vecka…….men sen hittade du ju någon som var värre….. stor kram!

Kommentera

