Josse försöker inspirera – håller föreläsning för barn med diabetes typ 1 med anhöriga i Sörmland

Mamma, jag vet att Josefin har pumpen mellan brösten!

Kommentaren kommer från Nils, 4 år. Jag träffade Nils i våras då jag var i Sörmland sist och jag frågade hans mamma om hon trodde att han kom ihåg mig. Det gjorde han tydligen! Nils har sin pump i en midjeväska runt magen, jag brukar däremot ha min i bh:n, vilket 4åriga Nils lagt på minnet.

Min föreläsning handlar om diabetesdebut, jag trodde ju läkaren ljög för mig, jag kunde ju inte ha fått diabetes! En klassiker, en Ironman, Border to Border och var i hela friden namn får man idén ifrån att cykla 2100 km genom Europa? Jag pratade även om Alvar, Alvar som ändrat min inställning till diabetes, Alvar som kan allt !  Hur många blodsockermätare är bra att ha med sig och varför började jag ändra inställningen till pump.

Det var mycket känslor idag, jag försökte förmedla känslan över att springa över mållinjen på Kalmar Ironman, känslan över att komma i kontakt med Alvar ” Jag om någon vet hur du känner dig”, glädjen över att träffa Anders och få dela Öresundupplevelsen med han och Kalle.

Jag pratade om CGM, att möjligheten till ett ”normalt” liv finns och glädjen över att nya intressanta människor som jag lärt känna – och alla spännade utmaningar som dyker upp! Nu börjar uppladdningen för cyklingen med Team Blood Glucose! På torsdag börjar jag och Veronica cykla söderut om Barcelona från Bryssel!

Varför simma över Öresund?

Varför simma över Öresund?

Kommentera

