Har du ”sockerfika” & återträff med världens bästa Anders…nius/föreläsning Katrineholm lördag

Fredrik tittade på mig ” Har du sockerfika Josse”?  Bra uttryck eller hur ?  Idag var jag ute med torsdagsgänget för sista gången för säsongen, nästa torsdag kväll hoppas jag har cyklat 20 mil i Belgien!   Sockerfika innebär att man fika fast jag egenligen inte vill, jag göra det bara för att få upp sockret. Vi cyklade drygt 5 mil idag och bs började på 10 men när jag hade cyklat i 35 min pep pumpen och jag låg på 4,2= dags för sockerfika. ( Jag vet varför jag sjönk, jag hade ätit tårta och uppenbart tagit för mycket insulin).

I morgon ska jag träffa Anders. Jag är helt säker på att Alvar inte misstycker att han får en delade inspiration och motivationsplats tillsammans med Anders…..Gyhlenius – känd från TV ni vet 🙂  Anders är ju med i en svensk klassiker på SVT  på måndagarna klockan 20. Det var Anders och hans son Kalle som jag simmade över Öresund med. I måndags träffade jag ju Kalle och Magnus på IKEA  Västerås .Eftersom jag ändå ska upp till Katrineholm på lördag för att föreläsa ”Diabetesdebut 2010 till att korsa gränser 2013” så passar jag på att hälsa på Anders på jobbet, IKEA Kungens Kurva. Det ska bli jättekul att ses igen!

TRQ Bar- dessa lär jag få äta många av i nästa vecka- denna är jättegod, ananas och ingefära!

TRQ Bar- dessa lär jag få äta många av i nästa vecka- denna är jättegod, ananas och ingefära!

5 thoughts on “Har du ”sockerfika” & återträff med världens bästa Anders…nius/föreläsning Katrineholm lördag

Kommentera

