Vacker morgonjogg på Sandhamn /Kalle säger ”insulinet gör dig galen”!

DET MÅSTE VARA INSULINET SOM GÖR ER GALNA!

4.40 är klockan.Solen har ännu inte gått upp. Det är totalt stilla. Lukter av hav, tjära, fuktig sand, tallskog. Mina ben för mig framåt, havet är spegelblankt. Själen och kroppen är i harmoni – jag är vaken ensam i världen denna magiska morgon -så är i allafall känslan.

Det blev 11,5 km och två varv runt Sandön och ett löppass att minnas för livet- det var mycket känslor i går morse. Bs började på 12 och efter dryga timmen var jag nere i 6,2- perfekt start på en hektisk dag;

Från Sandhamn tog jag båten in mot Stockholm för att besöka leverantörer i Stockholm, Västerås, Köping, Eskilstuna och Uppsala. Jag passade på att luncha på IKEA Västerås med Kalle Gyhlenius (som jag simmade över Öresund med tillsammans med hans pappa Anders för några veckor sen.) Kalle hade med sig sin arbetskamrat Magnus som jag har kommit i kontakt med via diabetesträningslägret för vuxna i Sunne. Magnus och jag har inte träffats IRL tidigare och det var rätt kul när vi insåg att vi har Kalle som gemensam nämnare.   Magnus har också diabetes typ 1 och Magnus och jag började prata om Border to Border varpå Kalle konstaterar att vi håller bägge på med långa fysiska utmaningar. När Kalle hör tals om mina 45 milsäger han med glimten i ögat ” du är ju lurad, du kunde ju åkt till Treriksröset istället, där kan du köra genom tre länder på 20 km”…. IKEA  har köpt en ett stand alone CGM system till Magnus, som har pennor. Wow vilken arbetsgivare säger jag, tänk om alla arbetsgivare kunde göra så! Eftersom jag har CGM i pumpen förklarade Magnus och jag pilar upp och pilar ner och vad det innebär för oss i vardagar och framför allt när vi tränar, att CGM ger oss trender hur bs är på väg. Plötsligt utbrister Kalle ; DET MÅSTE VARA INSULINET SOM GÖR ER GALNA!

Det ligger något i vad Kalle säger, för jag trots att jag tränat löpning sen jag var 15 år hade jag ALDRIG I LIVET fått för mig att göra en IRONMAN, köra skidor genom Finland och framför allt inte försöka cykla 2200 km genom halva Europa!

På kvällen höll jag föredrag i Uppsala ( för jobbets räkning denna gång) för att avsluta en hektisk dag på apoteket Samariten. Den 10 februari  höll jag ju mitt första diabetesföredrag här igår kväll var det fika för föräldrar med barn som har diabetes typ 1. Åsa Litz och Carina från apoteket Samariten som jag tillsammans ordnade februarisammankomsten med var med igår och några fler massor och det var jätteroligt att träffa dem alla igen.

Sandön måndag morgon kl 5.20

Sandön måndag morgon kl 5.20

 

Magnus, Kalle och jag i våra jobbkläder

Magnus, Kalle och jag i våra jobbkläder

 

 

Kommentera

