Vem cyklar på Knutpunkten,(utan att komma någonstans) Helsingborg fredag 17 aug 17.15-19.00?!

Visst är det kul att inleda helgen med en sportakitivet! ?Förrförra fredagen simmade jag ju över Öresund med Anders och hans son Kalle och förra veckan tränade jag ”ruffie” med min kompis Frida på Gröningen. Imorgon är det dags att cykla lite, men i annorlunda tapppning!

I morgon mellan kl 17.15-19 kommer jag sitter på en trainer (en ställning till min racercykel) på Knutpunten, dvs ”centralstationen” i Helsingborg och cykla! Varför ? Jo för att jag vill möta allmänheten så ni kan ställa frågor ! (Oj, nu låter jag ju nästan som en politiker! ) Ska jag väga politiken så blir det inom landstingsvården, för jag vill jobba för friskvård hellre än sjukvård! Det är ju mycket det som diabetes typ 1 handlar om, att ha ta hand om sig själv eller hur !? Det gör vi ju genom att kolla bs, ( försöka) ta rätt mängd insulin till maten och genom att idrotta och motionera!

Därför är ni jättevälkomna till Knutpunkten i Helsingborg i morgon för att träffa mig där jag sitter där och cyklar! Passa på att ställ frågor om allt som har med diabetes typ 1 att göra så ska jag försöka svara på alla fråga efter bästa förmåga. Till min hjälp kommer jag har ett par kompisar, varav en också har diabetes typ 1. Hon har insulinpenna och jag har Animas Vibe insulinpump!

Detta blir en uppladdning inför Veronica Nevrell:s och min cykling genom Europa, vi börjar i Bryssel den 5 sep och har 2200 km framför oss. Vi ska cykla motsvarande sträcka som  2/3 av Tour De France!

Ses vi i morgon? !

Stenestads kyrka- känns bilden igen ? Jag körde rulllskidor här i januari!

Stenestads kyrka- känns bilden igen ? Jag körde rulllskidor här i januari!

Kommentera

