Att ALDRIG ge upp !

Nä, nu ger jag upp, detta är inte kul. Jag vill inte mer. Det är inte roligt längre!

Dessa tankar snurrade i huvudet på mig i morse runt 6.30 när jag var ute och sprang. Låret ville inte alls och jag hade ont och tänkte; Ska jag ge upp?  Den tanken kan nog både idrottsmän, kvinnor och diabetiker typ 1 få ibland! Dessa nålstick och bs-kontroller som gör att man blir tokig för mindre ( Nu menar jag diabetiker typ 1, inte idrottare, de ska hålla sig ifrån kanyler!!)  Jag sprang där och tänkte på den ultimata drömmen- min dröm om ö till ö. Jag hade hoppas nå det målet i september 2013 och det kommer jag inte göra. Min löpning, som är grunden i mitt idrottade, något som jag älskat sen jag var 15 år går sämre än någonsin. Ulf Lundells ord från senaste träningspasset;

Det går långsamt, så långsamt men, Isabella, det går !  En dag ska du lära dina barn nånting bättre du med   Lära dom att lyssna, lära dom att se lite mer, lite mer, lite mer. Vacker är den som reser sig, som vågar tro   Som törs ett ja i alla nej, som vågar bygga bro   Över hav av bitterhet, över ödsligt nattkvarter   Vacker den som är sårbar, vacker den som ser   Du är vacker Isabella, som ett rådjur i skogen   Som en stjärna på himlen, som en flicka mitt i natten på krogen   Som äppelträdgårdarna i maj runt Kivik   Som vinden, som regnet, som själva livet   Men låt ingen dyrka in dig i ett fängelse av skönhet ” Isabella, Ulf Lundell 

Det går så långsamt, så långsamt, men det går! Jag kom att tänka på vad Daniel, min tävlingspartner från Amibiemannen sa ”Josefin, du har järnviljan, du har konditionen, du har styrkan – du ska bara få upp farten!” Dags att göra som min Jenny (som jag gjorde Kustjagaren med) säger ” Bryt ihop och bit ihop”. Det gäller att se saker positivt! Mitt lår är mycket bättre än för ett halvår sen och jag kan cykla utan problem. Just nu är ju faktiskt det viktigaste, med tanke på mina 2200 km om tre veckor eller hur ? Så nej jag kommer inte ge upp, jag ska kämpa, både med mitt bs för att få KONTROLL och med mitt lår för att kunna nå mina idrottsliga mål! Så det så!

På tal om att se saker positivt , såg ni Anders i EN KLASSIKER? Jag har suttit här i soffan och både gråtit och skrattat! Jag kom i kontakt med Anders i februari i fjol (via jobbet) och minns att jag skickade honom ett sms på nationaldagen 2012. Då jag var på väg till Stockholm och frågade om han hade tittat på Stockholm marathon två dagar tidigare. Minns ni loppet i fjol, 6 grader varmt och ösregn? Gissa om jag blev så GLAD när telefonen pep till ” Ja det var kallt, men jag gjorde det” . Anders hade inte TITTAT på Stockholm marathon, han hade SPRUNGIT det! Nu laddar jag inför Vättern nästa helg.” Det var den Vättern vi nyss såg på SVT, 2012. Jag, som lovat mig själv att aldrig mer köra Vättern sa då på stående fot ” vill du ha sällskap så kör jag upp och cyklar med dig” men som ni såg hade Anders redan sitt supporterteam klart!

Det bästa är att jag vet att Anders cyklade Vättern även 2013 och jag glädjs SÅ med honom! ”Varje lopp är en bonus”.  Eller hur kommer vi att bänka oss framför tv:n kl 20 nästa måndag med!?

Visst är Anders en sann inspirationskälla?  STOR KRAM TILL DIG ANDERS!

Anders har gjort ännu en prestation-Öresundssimning- "check" 2 aug 2013

Anders har gjort ännu en prestation-Öresundssimning- ”check” 2 aug 2013

 

 

 

 

 

 

4 thoughts on “Att ALDRIG ge upp !

  1. Om du inte redan har gjort det så kanske du ska be en idrottsläkare/sjukgymnast ska titta på ditt lår. Jag gav inte upp men det kostade mig 1 1/2 månads rehab. Get smart Get better. 😉

Kommentera

