Ruffie träning- ( eller Josse försöker få träningsvärk för att kunna cykla i morgon…)

Ruffie, har ni hört talas om det? Jag tycker det låter som en blöt hund! Men det är det inte ,det är en ny träningsform;

Ruffie = träningskoncept som kommer från brottning och kampsport. Förenklade
sparrövningar i en kombination av par-, kamp- och individuella fysövningar ger
ett träningskoncept som ger funktionell styrka, kondition, koordination och
balans. Typ.

Min väninna Frida och jag har ”ruffat” idag.  Passet var kort ( cirka 45 min) men intensivt, jag hoppas på träningsvärk över allt i morgon för då kanske jag slipper känna av att jag har ny sadel när jag ska cykla!

Eftersom passet innebar mycket närkontakt upplevde jag för första gången någonsin att pumpen var lite ivägen. Men eftersom jag inte vill lägga 38 000 kr på gräsmattan klurade jag ut sätt att undvika beröring på armen  (CGM) och mellan brösten (pumpen) och del av magen ( slang och infusionset).

Om jag fick träningsvärk återstår att se!

Benpendling...

Benpendling…

 

Frida och jag brottas

Frida och jag brottas

 

Kommentera

