Veronica cyklar för diabetesforskning i Karlstad 9 aug -vad kan sponsorer få i utbyte?

Som jag tidigare sagt ska Veronica Nevrell och jag cykla för diabetesforskning i september, från Bryssel till Barcelona (Jag kommer göra ett inlägg inom kort om en rad studier som vi kommer att ingå i och vad syftet är med dem). Vi har sökt sponsorer till startavgiften på drygt  25 000 kr per person och har hittils fått in 14500 kr per person, så i nuläget betalar vi mer än 10 000 kr ( flyg tillkommer) ur egen ficka.

Men vi ger inte upp !

Det viktigaste med sponsring är, tycker jag, att det är ett sambete där bägge parter känner att de kan få ut något gemensamt.  Vi kan tex komma ut och föreläsa, vara och en för sig eller tillsammans, om vår cykling, om hur det är att träna med diabetes typ 1 och komma med tips, ideér, stöd och motivation.  Är en föreläsning något som du tror tex en arbetsgivare eller förening skulle uppskatta får ni gärna kontakta mig på josefinpalmen@hotmail.com

Som en del av er vet har jag  dels några ”diabetesbarn”, dels några tränade vuxna diabetiker typ 1 och jag har ju ”min” Alvar!

Veronica ska i morgon, i ett led att uppmärksamma diabetes typ 1 och idrott, cykla på Bergvik Köpecentrum i Karlstad. Hon kommer ha sin cykel på en trainer, dvs på en ställning så hon cyklar på samma plats hela tiden. Om ni bor i Karlstad, ta er gärna dit och ställ frågor om hur livet är som tränanade diabetiker typ 1 !

Vernonika cykel

Kommentera

