Kontroll är bättre än förtroende?

Ni får nog läsa vidare för att inte missuppfatta mig!  Uttrycket ovan är en militär term som det ibland kan tjatas mycket om. När det gäller blodsockerkontroll så gäller både och. När jag tävlade i Amfibiemannen i förrgår fick jag ett oerhört förtroende direkt för Daniel, min lagkamrat. Samtidigt som det var oerhört viktigt att jag hade kontroll på mitt eget bs. Jag är mycket nöjd med min bs-kurva under loppet, trots varm löpning och kallt hav och en primining på 4 enheter som man ju ABSOLUT INTE ska göra i kroppen.  Men jag hade kontroll! 🙂

 

Glukoskurvan under loppet

Glukoskurvan under loppet

I morse simmade jag runt Brändholmen två varv, tänkte crawla andra varvet men benen var matta. Då insåg jag att kroppen är rätt trött sen i förrgår så jag taggade ner och simmade bröstsim två varv, tog en timme och bs sjönk från 14,5 till 6,5 på den timmen. ( Igår kväll åt jag chips och det var orsaken till högt bs i morse.)

Kommentera

