Som av en slump [men läs, det var meningen att träffa ALVAR idag!]

Everythings happens for a reason/allt händer av en anledning sa en vän till mig jag reste med i Thailand för 10 år sen. Alvar säger tvärtom” allt sker av en slump”. Jag är lyckligt lottad om det är så, som hamnade i slumpens väg för Alvar ;

Idag har jag haft en av mina trevligaste dagar sen 24 maj 2010- då jag fick diagnosen diabetes typ 1. Dagens händelse är stark diabetesanknuten och det bästa med min diabetes typ 1.

Idag har jag träffat Alvar för andra gången. Ni som läser min blogg regelbundet vet hur mycket Alvar betyder för mig, hur jag får tips, hjälp och inspiration av honom. Vi bor nästan 80 mil ifrån varandra så det är mest kontakt via sms och ibland telefon. Men idag har jag i strålande solsken cyklat och besökt honom. Vi bestämde att mötas några mil från honom och bestämde att ses vi affären i ett litet samhälle ett par mil från honom.  När jag kom in i samhället närmade jag mig en bushållplats och såg tredje cyklisten för dagen. När jag nästan hade kört förbi insåg jag att det var ju Alvar!!  Vi har haft en jättetrevlig dag med cykling, grillning, jordgubbar och en massa snack om diabetes typ 1 och träning och livet i stort.

Tack Alvar, du ger mig kraft och energi att kämpa vidare och jag lovar att försöka göra mitt bästa för att ha ROLIGT på lördag. Det var det sista Alvar sa när vi skildes åt; Ha nu KUL på lördag när du kör Amfibiemannen tillsammans med Daniel (min tävlingspartner som jag aldrig träffat). Du är och förblir det bästa med min diabetes.

Alvar gillar solglasögon..

Alvar gillar solglasögon..

 

I Alvars hängmatta  (Josse kopplar av)

I Alvars hängmatta (Josse kopplar av)

 

Kommentera

