Förberedelse med Dexcom G4 & Animas Vibe inför Amfibiemannen

På lördag smäller det, då ska min kropp prestera igen är det tänkt: Jag ska som jag nämnde i veckan simma minst 5430 m och springa 22670 meter . Amfibiemannen. Idag fick jag veta att min kapten från lumpen som jag var skräckslagen för 1995 också ska tävla. Det ska bli kul att se honom, vi har inte träffats sen 1996……

De erfarenheter jag fick på Kustjagaren ska jag nu försöka nyttja. Idag har jag bytt sensor. Den gamla har suttit sedan 15 juli, hur bra som helst, men tjepen har lossnat flera ggr och jag har fått rådet att byta. Jag har även bytt batteri i min blåa fina Animas Vibe så det inte ska bli någon risk för batteritorsk på lördag. Jag har satt sensorn på armen, lite mer mitt på mot vad jag normalt brukar. Min tanke är att jag ska sätta pumpen utanpå våtdräkten, men bredvid Dexcom-sändaren ändå.( som alltså kommer sitta under våtdräkten) På så vis hoppas jag kunna ha täcking och samtidigt bör Daniel, min tävlingspartner lätt kunna läsa av CGM:en. På fredag kväll ska jag byta till 110 cm slang. På lördag morgon blir det samma kläder som sist, mina tribyxor och AnnaPS sportlinne, (”Finlandslinnet” med extra fickor under armarna. )

Huden efter 5 veckors sensor

Huden efter 5 veckors sensor, ser vä helt ok ut?

Ny sensor satt på armen ( AnnaPS bikini syns även i bild)

Ny sensor satt på armen ( AnnaPS bikini syns även i bild)

Den gamla sensorn som suttit sen 15 juni, runttejpade av leko-plast- funkar kanon!

Den gamla sensorn som suttit sen 15 juni, runttejpade av leko-plast- funkar kanon!

 

Rengjord hud och ingångshål efter senor- satt 15 juni- ser väl fint ut bortsett från avsaknad av solbränna!

Rengjord hud och ingångshål efter senor- satt 15 juni- ser väl fint ut bortsett från avsaknad av solbränna!

 

Kommentera

