GISSA vem jag ska träffa i morgon? ! :)

Alla har vi människor vi ser upp till och respekterar eller hur ?

Det finns en person som betyder mer i mitt ”diabetesliv” än någon annan. Tillsammans med min Animas Vibe pump och CGM Dexcom G4 gör han mitt diabetesliv  (och därmed livet) så mycket bättre.  Jag uppskattar verkligen mina hjälpmedel, men han är bäst för mig, för han är en människa. Just nu känner jag mig lika uppspelt som ett av mina ”diabetesbarn” My gjorde när jag hade fixat så hon skulle få träffa mig för att få rida.

I vintras när jag ville köra Border to Border sa han ” Josse, jag tycker inte du ska göra det, för du saknar snövana”. Kloka ord, som alltid, han har mycket bra och sanna kommentarer och detta var en av dem. Gör något annat. ”Cykla hit eller vänta ett år så du kan åka iväg och träna på glacierärer i höst”. Samtligt tänkte något inom mig, ”jag vill prova ändå, efter mina skånska ( läs ingen snö) förutsättningar. Det förstod han och kom med tips framför allt under Vasaloppet men även under Border to Border.

Men eftersom jag har gott minne ligger saker kvar och vilar i huvudet på mig. ”Cykla hit”. Det är över 70 mil ”hit” från Helsingborg. Men i morgon ska jag ”cykla hit”…… 🙂 Är det någon som kan räkna ut vem jag ska cykla med och träffa i morgon ?  Behöver ni en ledtråd? (se längst ner)

Idag har jag cyklat 60 km och passade på att besöka Magnus på XXL i Uppsala och köpte lite nya saker till min cykel, bland annat ett par skor och SPD-pedaler och en ny hjälm till min vardagsscykel. Varför cyklar jag så mycket? Jo det finns en anledning- återkommer till den.

Magnus, som hjälpte mig att välja ut mina "två bitar av plast för 6000 kr" på XXL, Uppsala

Magnus, som hjälpte mig att välja ut mina ”två bitar av plast för 6000 kr” på XXL, Uppsala

 

Ledtråd: Personen är det bästa med min diabetes!

 

 

 

Kommentera

