Terränglöpning i ett kyligt Roslagen

Roslagen är något av det vackraste jag vet  i världen ( inklusive Australien) och det är fint även om det är 14 grader och blåst……det försöker jag intala mig iallafall….Samtidigt meddelar en av mina cykelvänner hemma att han funderar på att cykla senare ikväll för det är över 25 grader varmt hemma kl 18…..

Efter samtal med Daniel idag, grabben jag ska göra Amfibiemannen med bestämde jag mig för ett löppass. Havet är bara 14 gr varmt idag så jag skjuter på löppasset till torsdag, i morgon planerar jag långpass med cykeln.

Mitt bs gillar inte löpning för tillfället, började på 9,5 och efter 30 min visade CGM pil rakt upp och 12,8. Jag tog 1,5 E och sprang  vidare. Det är fina skogsstigar här. Trots det sprang jag de första fyra km i väldigt långsamt tempo men resterande 11 km låg tempot på mellan 5.19 och 5.55 varav sju av dem låg på mellan 5.20-5.45.  Bra, då har jag inte överdrivit när jag sa till Daniel att mitt löptempo ligger på mellan 5.30-6.00. Jag sprang 16,5 km på 1.35 och bs slutade på 13.

Nu blir det till att försöka sträva efter att få ner bs till en bra jämn nivå- får se vad cyklingen kan göra i morgon.

Löpning i regnjacka, det enda långärmade träningsplagg jag har med mig blev både varmt och blött!

Löpning i regnjacka, det enda långärmade träningsplagg jag har med mig blev både varmt och blött! Bakom mig syns Gräddö som ligger brevid starten på lördag.

 

Kommentera

