Nästa utmaning- på lördag i rosa kompression/ inför Amfibiemannen

YES! Nästa utmaning är bekräftad! På lördag ska jag simma och springa igen- denna gången genom underbara fantastiska Stockholms skärgård! Amfibiemannen! I går blev jag uppringde av en kille som saknar partner och vi ska tävla tillsammans på lördag! Loppet innebär 17 växlingar mellan simning och löpning, totalt 22670 m löpning och MINST 5430 m simning. Denna gången ska jag försöka sätta pumpen bredvid min CGM- allt för att möjliggöra ev glukosmätning även i vattnet . Jag hoppas på så sätt kunna spara tid under själva loppet. Vändpunkten är tuffare vid jämförelse med Kustjagaren- den måste passeras inom 2 timar och 45 min. Dessutom känner jag inte min tävlingspartner alls. Dettta kan tyckas idiotiskt på ett sätt, att tävla med en person som inte känner mig. Jag vet inte alls hur mycket eller lite han vet om diabetes typ 1. Å andra sidan möter jag ju varje dag människor som inte känner mig eller har någon kunskap om diabetes typ 1. Som vanligt är det blodsockerkontroll som gäller! Har jag koll på mig själv så behöver inte omgivningen engageras så mycket- samtidigt är det viktigt att jag informerar om vad som ska göras om bs faller.

För att återgår till min militära bakgrund, så hyste jag stor beundrar för kustjägarna när jag gjorde lumpen. Vassast av dem var amfibiegrabbarna. (Jag minns en kväll i juni  1995 när jag var kvar på regementet för jag skulle åka till England dagen efter. Jag släntrade över till det gästande högvaktskompainet, som visade sig vara KA3, Fårösund, Gotland. (KA=Kustjägarna).  Jag gick in på ett logement och sa, ” Finns det någon som har lust med ett löppass?”. Någon av grabbarna sa ” fråga Berglund”. Jag hittade Berglund och vi sprang Livgardets milbana och någon extra runda ute på Kungsängens skjutfält och var tillbaka vid  midnatt. Berglund och jag hade kontakt i många år. Idag vet jag inte vad han gör, mer än att han är väldigt duktig på Krav Maga, israelisk kampsport.

Åter till dagens pass, jag har sprungit ett kortare joggingpass i Roslagen och låret kändes helt ok.  Det ”känns” men jag har inte alls samma problem med låret som jag haft under våren. Skönt! Jag kunde tom trycka på här på grusvägarna! Mina ben tycker så mycket mer om att springa på grus och skogsstigar än på asfalt.  Bs var dock helt galet, började på 11,7 och slutade på 16. Jag hade inte ätit på många timmar så när som på 10 bigarråer.  Ev kan det höga bs bero på att jag har åkt bil i 10 timmar idag.  I morgon blir det  sim och förhoppningsvis cykelpass, cykeln är nämligen med!

Efter löppasset i Roslagen...men det är kallt i vattnet. Visst är det fint med rosa kompression ?

Efter löppasset i Roslagen…men det är kallt i vattnet. Visst är det fint med rosa kompression ?

One thought on “Nästa utmaning- på lördag i rosa kompression/ inför Amfibiemannen

  1. Reblogged this on Swimrunner and commented:
    Här är min nya teammate på Amfibemannen på Lördag. Kommer bli kittlande att byta till Mixed och få kämpa i denna klass som förra året. Är taggad och ödmjuk inför lördag, mkt vind på lidöfjärden idag. Men senaste veckornas swimrun-träning har gått över förväntan ute i landet. Göteborg och Karlstad bjöd på många fina timmar. Grattis och välkommen Josefin. Vi kommer lära oss massor i helgen.;)

Kommentera

