Du ÄR ju en skum tomte- cykelpass och lågt bs vid havssimning

Vill du ha en skumtomte? sa jag till Mr Medtronic igår. En vad? En skumtomte sa jag och räckte fram en skumtomte.

Igår cyklade jag med grabbarna  mellan 9 och 12 och detta var vid Härslövs kyrka- när jag kollade mitt bs efter en knapp timmes cykling frågade Mr Medtronic mig vad jag låg på och bs visade 6,7 och CGM G4 DEXCOM nedåtgående pil. Det är en stor trygghet för mig de gånger han är med, det känns som han har ”kunskapskoll”. De andra grabbarna är bra på att fråga med jämna mellanrum, önskar att alla har träningskamrater som ”mina” cykelgrabbar. Bs låg fint under hela 3timmarspasset, mellan 6-8. Jag hade med en påse skumtomtar och en av grabbarna tyckte det var passade, ” för du är ju allt en skum tomte du”. 🙂  Jag tog det som en komplimang!

Efter passet ”hittade” jag några smörkola hemma vilken resluterade i bs på 18- ibland håller inte diciplinen och sen tog jag för mycket insulin . Resultatet blev i sin tur att jag blev låg när jag var på stranden, nja låg och låg, 3,5 och då blev det russin och vindruvor. När jag sen ville simma vid 17 visade bs 6,7 och pil snett uppåt. Jag hoppade i våtdräkten och simmade mina 2500 m och la pumpen intill CGM:en och hoppades på täcking. Jodå det funkade för när jag hade 300 m kvar av mina 2500 kände jag hur min Animas Vibe ( ja pumpen kan vibera) skakade innanför våtdräkten och jag funderade på att gå upp och gå sista biten eller simma klart. Jag var ju där jag bottnade, simmar ALLTID där jag bottnar när jag simmar ensam i Öresund.  Jag valde att simma vilket resluterade i att gick raka vägen fram och tog ett gäng GlucoTabs när jag kom upp- rätt skakig. En kvinna försökte samtidigt fråga om jag hade simmat långt och där stod jag med Gluco Tabs i hela munnen… Vad lärde jag mig av det;  jo att se till att engångspåsarna med honung som jag sticker innanför våtdräkten måste stannarkvar där och inte glida ut våtdräkten! Jag bör också vara mer stabil när jag går ut på ett simpass.

Cykelgrabbarna och jag, Rönneberga backar

Cykelgrabbarna och jag, Rönneberga backar

 

8 thoughts on “Du ÄR ju en skum tomte- cykelpass och lågt bs vid havssimning

    • Ja Karl-Lars, det är ett jättetrevlig gäng, jag tycker du borde överväga att följa med en gång. Lördagspassen är mysiga och eftersom vi kör så tidigt som kl 9 hinner man med ett eftermiddagspass ( simning) och kvällspass ( lång lång dogwalk) med! Rekommenderas varmt ! Ha en trevlig kväll!

    • Det låter ju också trevligt, man skulle ju kunna köra ett gryningspass dvs cykla mellan 4.30-8.30, så kan man äta kokospannkakor och läsa HD och vara rätt nöjd med sig själv 🙂

    • Hej Jesper, tack, kul att du finner den intressant. Nope , jag kommer inte i morgon, ska tävla i Stockholms skärgård på lördag så jag cyklar häruppe i veckan. Men vi ses förhoppningsvis 31 juli!

Kommentera

