Mr Medtronic vinner , Josse susar i 60 km/h och får ett utbrott

Men jag ORKAR INTE! 

Idag fick jag ett utbrott under cykelpasset. Andreas, som är en väldigt duktig cyklist försöker övertyga mig om att jag borde ligga sist i klungan. Idag var det högt tempo, bs startade på 10,7 och bara steg och steg, vid 12 och CGMpil rakt uppåt tog jag en dutt. Men bs fortsatte stiga och en timme in i passet låg bs på 14.5. För er som inte har diabetes typ 1- det känns som att trampa vatten. Du kämpar och kämpar och hela kroppen känns vråltung och du kommer INGENSTANS!  Vi hade cyklat upp för Söderåsen, men eftersom jag var så seg fick jag till stor del cykla själv , backen uppe till Stenestad är en mil. Snälla Mr Scania ( som alltid har Scania-kläder på sig) mötte mig uppe på Söderåsen och cyklade med mig ned och när jag rullade där i över 60 km i timmen går det fort.  TACK 🙂 Mr Scania!

Det var när vi kom ner jag fick spel. då hade jag kämpat och kämpat och kom aldrig i kapp och så var jag plötsligt först och Andreas sa till mig att ligga sist.  ”Du får mer hjäp av vinden där ” sa Andreas. Han ville ju bara vara snäll och hjälpa mig, men med ett bs på 14 var jag allt annat än trevlig och fräste ” MEN JAG ORKAR INTE”. Andreas var smart och låt mig hållas så jag trampade på och körde i led nummer tre och så kom vi upp till Mörarp där vi hade en spurtsträcka på 5,9 km. Nu är det kört tänkte jag, nu får jag köra själv igen….men kroppen svarade!!! YES ! Jag antar att insulinet hade tryckt ner bs til runt 9 och mina ben gick som trumpinnar och jag kunde hänga på klungan!!!! Plöstligt insåg jag hur nära målet  ( en vägkorsning) jag var och fick syn på Mr Medtronic och trycker på allt jag orkar…och förlorar med 10 meter!!  HUU! 🙂

Jag vet inte vad mitt höga bs idag berodde på, en timme före passet låga jag på fina 7,0. Däremot har jag haft en väldigt stressig dag på jobbet , jobbat i 10 timmar i sträck så när som på 15 min lunch. Frågan är om bs höll sig i schack under tiden som jag var på jobbet och sen togsteg? Som högst hade jag 16,5 och då är det inte bra att cykla pga hjärtat får jobba för hårt.

Jaja,  vi hade i allafall tur med vädret! I morgon är det en speciell dag och då blir det simning!

Helsingborg i solnedgång- hoppas Öresund är lugnt i morgon bitti

Helsingborg i solnedgång- hoppas Öresund är lugnt i morgon bitti

4 thoughts on “Mr Medtronic vinner , Josse susar i 60 km/h och får ett utbrott

  1. Ibland är det viktigt att ”stressa ner” när vi kommer hem från jobbet, vara närvarande i oss själva och nuet. Lyssna på kroppen, det gäller alla, även icke diabetiker ju. Vi har bara ett liv ju…

Kommentera

