Kör du en ”kombo”?

….frågade Stefan idag när vi cyklade. Vi hade cyklat nästan 120 km när jag i en sväng kände att det kändes konstigt lågt i vaderna och i fötterna, men jag var nog bara trött ”Kan vi stanna” sa jag? ”Självklart” sa Stefan.  Hmm konstigt tyckte jag, hade mätt mitt bs 30 min tidigare och då låg det på 11.1. CGM har förvisso pipit två ggr sen dess men det var ju för att jag var hög……trodde jag! Bs mätare visade 3,2!!   Stefan myntade då fyndigt uttrycket ”kör du en kombo” dvs ”är du både låg OCH trött”?  Jupp! Idag  körde vi alltså långpass, åtmistone brukar jag inte köra så långt som 125 km i ett svep.  Anledningen, tror jag, till att jag blev låg var antingen det långa cyklepasset eller att jag tog insulin när jag åt en Magnus glass och ett Snickers vid 56 km, (bs 9,6) fast det var ju som sagt 2,5 timme tidigare och jag hade 11,1 därefter. Jaja, kändes åminstone skönt att känna att jag var på väg att bli låg, det är svårt på cykel tycker jag.

Någon som kan gissa var vi cyklade?

Någon som kan gissa var vi cyklade?

 

2 thoughts on “Kör du en ”kombo”?

    • Hej Håkan! ja jag är nästan alltid ute och cyklar, idag har jag kört 76 km. Däremot förstår jag att det är svårt att få cykla med dig eftersom du helst inte cyklar med folk som håller under 35 km/h I SNITT……;)

Kommentera

