En riddare i vit badmössa…..och löpning med högt bs

AJ! Något stött mig HÅRT i sidan!

Jag havssimmade ikväll med Mackis, tyvärr blåste det upp en del precis när vi började vid 21-tiden så det blev ganska kämpigt. Bs låg på 10 när jag började och efter 25 min vände vi och simmade tillbaka och det var då jag fick fick smällen. ”Vad sjutton sysslar han med” hann jag tänka argt när jag insåg att det var Mackis som knuffat på mig hårt i sidan.  I nästa sekund inser jag att jag gilder förbi en stor brännmanet! Machis hade hunnit se att jag inte såg den och därför knuffade han på mig. Mackis är ingen riddare på en stor vit häst, men hade hade vit badmössa idag!

Förutom simpasset sprang jag 13 km i morse, rätt varmt var det och jag sprang utan att äta frukost för jag låg på 11 och tänkte bs skulle sjunka om jag spang. Jo tjena, efter 30 min låg jag på 15 och slutade på 18!! Väl hemma konsulterade jag Alvar som tyckte jag skulle byta nål och ampull. Det hade jag tänkt ändå och minns inte om infusionsetet suttit i tre eller fyra dagar. Jag drog bort den gamla nålen och vitt gegga rann ut ur ingångshålet…..inte konstigt att jag var hög, insulinet kom uppenbart inte in i kroppen.

I morse sprang jag i mina trisparkdräkt och hade pumpen på ett nytt ställe- i sportbehån. Eftersom trisparkdräkten har strech spänns tyget och pumpen ligger still. Dessutom har jag smarta fickor bak.

Pumpen sitter lätttillgänglig fram mellan bh och tridräkt.

Pumpen sitter lätttillgänglig fram mellan bh och tridräkt.

Kommentera

