Trygg vid simning i havet- Josse gör en revolutionerande upptäckt! ( för mig i allafall!)

Kristallklart hav! Solen skiner! Det är varmt redan 6.20 på morgonen när jag tar mig till havet……

Nope jag är inte utomlands, jag cyklar i våtdräkten hängades runt midjan till Gröningen, Helsingborg, Öresund!  Jag hade morgonträning i morse, så jag simmade mellan 6.40-7.40. Efter tips på facebook från den brittiska gruppen ”Sporty Diabetic Type 1´s ” testade jag något nytt; Jag la pumpen kloss intill CGMen som jag har på överarmen under våtdräkten.  Ett lugnt, kristallklart Öresund väntade på mig och jag crawlade på, bs började på 11,8 och jag passerade både Kallis och punktkusten på min väg mot Pålsjö krog, t/r blir det ungefär 2700 m.  När jag hade cirka 100 m kvar av simningen  och har simmat i nästan en timme känner jag hur det ”burrar” på armen. Jag muttrar i vattnet, CGMen säger säkert ” mätaren utan för mätområdet”.

DÖM OM MIN FÖRVÅNING NÄR JAG KOMMER UPP OCH HAR HAFT TÄCKNING HELA TIDEN!!! YES!  CGMen hade burrat för att jag var låg! ( 4,5)

Underbart att det funkar! Nu kan jag våga ge mig ut på längre simpass än en timme och ändå känna mig trygg när jag simmar! Jag har en idé om att simma längs med kusten till Domsten eller till Landskrona, ska bara hitta en kanotist/kajak som ”följebåt”. 17  aug ska jag simma 3850 km i Köpenhamn, för JDRF:s diabetes typ 1 lag så det blir mycket havssimning framöver!

Glukosvärde under en timmes havssimning!

Glukosvärde under en timmes havssimning!

Jag la pumpen intill CGM:en och drog våtdräkten utanpå

Jag la pumpen intill CGM:en och drog våtdräkten utanpå

Kommentera

