Cykling i högt tempo och Josse blir toklåg…..eller…..??

Benen skakade, det stack i tårna, jag kände mig lite yr och slet därför fram bs-mätare! Jag måtte vara toklåg, frågan var bara HUR låg! CGM  vartyst och jag väntade spänt på resultatet och började dra fram Gluco Tabs röret ut bakfickan. Grabbarna tittade på mig, det var jag och 10 män som igår kväll i underbart sommarväder körde drygt 70 km på Kullahalvön.  9,3 lyser emot mig! Vadå 9.3??? Jag kollar CGM Dexcom som även den ger ett värde  på tror jag 9,2- Jag ser i ögonvrån hur ”Mr Medtronic” tittar på mig. ”Hur är det?” säger någon. Plötsligt förstår jag, känslan jag nyss fått i kroppen brukar tas över av ständig blodsockerkontroll- svaret är enkelt. JAG ÄR TRÖTT! 🙂 Alla skrattar när jag utbrister, ”HA! jag är ju bara trött” och vi kör vi vidare ner mot Krapperup och hemåt!

Jag har en bra bit kvar att lära innan jag blir veteran som Alvar, det är helt klart!

På vägen tillbaka börjar jag prata med en kille som berättar att han kört ett skidlopp i Finland i vintras, norr om Polcirkeln på 4 mil.” Vad kul ”sa jag, jag körde också skidor i Finland i vintras, Border to Border. Killen tittar på mig och säger ”Är det DU”? Tydligen hade det ryktasnågonstans om en svenska som aldrig gav upp……..

Ny pumpförvaring idag, eftersom min tridräkt är en "sparkdräkt/allit i ett" har jag pumpen i sporttoppen, funkade utmärkt, lätt att bara dra ner blixtlåset och kolla på pumpen. Till vänster ser ni CGM Dexcom G4 på överarmen.

Ny pumpförvaring idag, eftersom min tridräkt är en ”sparkdräkt/allit i ett” har jag pumpen i sporttoppen, funkade utmärkt, lätt att bara dra ner blixtlåset och kolla på pumpen. Till vänster ser ni CGM Dexcom G4 på överarmen.

Kommentera

