4250 m i Öresund och möte med nakenbadare

Äter ni nötcreme? Ni vet en så där vi förpackning som är lätt att riva upp, det finns tom en flik ” riv här”. Den är INTE  lätt att riva upp när man simmar! Idag körde jag långpass i havet, längs stranden. Eftersom jag simmade själv och är rädd för känningar tog jag med mig honung och en paket nötcreme innanför våtdräkten, tänkte jag äter den efter halva tiden.  Efter 50 min simning och drygt 2000 m i ganska mycket vågor och strömmar var det inte helt lätt att få upp nötcremen. Bs hade jag ingen aning om vid vändpunkten, började passet på 11,2 och vet att jag brukar sjunka.

På vägen tillbaka passerade jag som vanligt Kallis, där det finns separata enheter med dam och herrbastu.  Jag började bli trött och vevade mest på när jag passerade damerna. Någon ropade något, men jag var fokucerad på att simma, sikten var inte så god så jag hade full fokus på att hålla koll på botten så jag inte kom ut för djupt. Efter ett tag inser jag att det är mig det skriks på! Jag tittar upp och en dam ropar” SIMMA NÅGON ANNAN STANS”  Jag blir förvirrad, ropar tillbaka ” förlåt?” SIMMA NÅGON ANNAN STANS, DU FÅR INTE VARA HÄR”

Prcis när jag är på väg att ifrågasätta varför jag inte får lov att simma där inser kvinnan att personen i våtdräkten inte är en grodman utan en grodkvinna! Hon såg rätt förvånad ut och säger något i stil med att ”oj, jaha, simma på du ” Jag vänder mig om och säger, ”eftersom jag simmar själv och här är strömt vill jag simma längs med stranden. Men det kommer en grupp om 30-60 min förbi här och de simmar också längs med stranden”  Det är lugnt, vi är inte så pryda. Nähä….

Bs när jag kom upp efter 4250 m visade 9,2 ( konstigt att jag inte sjönk mer) och efter någon timme var jag upp i 16, precis för middag! Jaja, det var säkert sockerscenariot som Dr Gallen pratade om i England (Kroppens lever spottar ut socker när jag börjar anstänga mig och fortsätter även när jag slutat simma)

Direkt från skånska Hässleholm !

Direkt från skånska Hässleholm !

Kommentera

