Båstad minimarathon med ”mitt diabetesbarn” My, 6år

My och jag före start

My och jag före start

Idag har jag träffat My igen, minns ni My som jag tog med på en ridtur hos en kompis i våras när hon blev orttvist behandlad ? My och jag sprang ett lopp ihop idag, vi sprang Båstad mini marathon 421 meter. My och jag kollade bs före start, jag låg på 7,2 och My på 3,6. My åt två druvsocker tabletter och precis före start var värdet 4,9. Vid starten uppstod ett litet tumult så en pojke ramlade och My drogs ner i fallet. hon var dock snabbt uppe på benen och vi kom ut nästan sist. När vi hade sprungit 60 m sa My till mig ”du springer ju fort fast du inte har sprungit på tre veckor” . My sprang smart och taktiskt och sprang upp sig och när vi hade 150 m började jag att heja på henne ” Kom igen My, nu är det inte långt kvar”. Då ökade My ÄNNU mer och sprang om några till och när vi kom upp på upploppet sprang hon upp bredvid mig och spurtade in i mål!!! Underbart! Så taktiskt och bra sprungit!! Härligt My! Bs efter låg på 6,1 och My fick md sig ett diplom, en vattenflaska och en t-shirt hem!
KUL!

I morgon det min tur så är ni i Karlskrona och ute och promenerar mellan Sturkö och Trossö och ser två tjejer med ILLROSA knästrumpor, heja gärna lite extra och om ni har BS-mätare med så skrik på mig, jag är jättetacksam om någon har en framme och jag slipper ta fram min som kommer ligga i vattentätt fodral i ryggsäcken mer än nödvändigt. Jag och min kompis och diabetessjuksköterska Jenny ska försöka oss på Kustjägaren– springa och simma växelvis i Karlskrona skärgård totalt 26 km rep 4500 m löpning/ simning.

 

Kommentera

